گزارش نعمت زاده به روحانی از طرح های نیمه تمام

14 هزار و 600 طرح معطل 60 هزار میلیارد تومان اعتبار

کدخبر: ۱۰۰۷۴۴
معاون وزیر صنعت از ارائه گزارشی از سوی وزیر صنعت در خصوص طرح های نیمه تمام صنعتی به مهور خبر داد و گفت: هم اکنون 14 هزار و 600 طرح نیمه تمام صنعتی وجود دارد که به 60 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی نیازمند است.
14 هزار و 600 طرح معطل 60 هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، حسین ابویی مهریزی از ارائه گزارشی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش، حدود 14 هزار و 600 طرح صنعتی با پیشرفت بالای 20 درصد در کشور شناسایی شده‌اند که بر این اساس، اولویت‌بندی این طرح‌ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای هرچه سریع‌تر و اتمام صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از این طرح‌ها در سال جاری و برخی دیگر در سال 1394 به پایان خواهند رسید؛ اما در مجموع برای این طرح‌ها که سلسله‌جنبان زنجیره ارزش به لحاظ سرمایه‌گذاری، پشتیبانی، تامین نیاز واحدهای پایین‌دستی هستند، فایلی باز کرده و تمرکز بیشتری برای اتمام آنها خواهیم داشت.

او تصریح کرد: در مجموع برای این طرح‌ها، 105 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که اگر 40 درصد آن از سوی سرمایه‌گذاران و سهامداران تامین شود، 60 هزار میلیارد تومان باید از سوی دولت تامین شود، بنابراین اگر قرار باشد که تمام این طرح‌ها ظرف سه سال به اتمام برسند، به طور قطع به سالانه 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

به اعتقاد ابویی مهریزی، اجرای این میزان منابع مالی در سال، با توجه به منابع صندوق توسعه ملی و منابع دیگر بودجه‌ای، سخت نیست و به راحتی می‌توان آن را تامین کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید