سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

مسوولان سازمان هواشناسی برکنار شوند

کدخبر: ۱۰۰۸۰۸
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از پیش بینی نشدن طوفان روز دوشنبه از سوی دستگاه های مسوول انتقاد کرد وگفت: بدون شک چنین حوادثی برای اولین و آخرین بار نخواهد بود و تا زمانی که مسوولان خاطی را مواخذه و برکنار نکنیم وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.
مسوولان سازمان هواشناسی برکنار شوند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خانه ملت، ایرج عبدی در گفت‌وگویی با انتقاد از پیش‌بینی نکردن طوفان روز دوشنبه تهران از سوی دستگاه‌های مسوول، گفت:‌ بدون شک نبود اطلاع‌رسانی درست به دلیل ضعف مدیریت است؛ متاسفانه با وجود تشکیل سازمان مدیریت بحران اما باز شاهد بی‌تفاوتی نسبت به وقوع چنین حوادثی هستیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس،‌ افزود: پیش‌بینی حوادثی مانند طوفان در کشور کار سخت و پیچیده‌ای نیست و در همه جای دنیا چنین حوادثی را از حدود 20 روز قبل پیش‌بینی می‌کنند تا هشدارهای لازم به افراد داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه پیش‌بینی نشدن توفان روز دوشنبه نشان‌دهنده بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی در مسوولان هواشناسی است، تصریح کرد: ما هنوز به داشتن علم، تکنولوژی و دانش باور نداریم؛ متاسفانه بسیاری از مسوولان در برابر پاسخگویی به مردم خود را مبرا دانسته و اعتقادی به چنین کاری ندارند.

عبدی یادآور شد: بدون شک چنین حوادثی برای اولین و آخرین بار نخواهد بود و تا زمانی که مسوولان خاطی را مواخذه و برکنار نکنیم، وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.

او با بیان اینکه حوادثی مانند طوفان موضوعی نیست که قابل پیش‌بینی نباشد،‌ افزود: با وجود آنکه هواشناسی نیز در این زمینه مسوول است اما همیشه شاهد حرف‌های روتین و تکراری از سوی این سازمان در پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا هستیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره، تصریح کرد: مسوولان اصلی سازمان هواشناسی باید یا خود استعفا داده یا برکنار شوند، زیرا زمانی که نمی‌توانند چنین حوادثی را پیش‌بینی کنند فلسفه وجودی آنها چیست؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا و حتی توفان‌ها و خشک‌سالی‌ها از اقدامات معمولی هواشناسی است که متاسفانه با وجود هزینه‌کرد پول‌ها و اعتبارات زیاد اما با نبود کارایی مطلوب از سوی این سازمان روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که این سازمان حتی از عهده پیش‌بینی توفان روز گذشته هم بر نیامد.

ایرج عبدی تصریح کرد: شاید اگر این حوادث از قبل به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد شاهد مرگ چند نفر از هموطنان‌مان نبودیم؛ حداقل آن بود که مسوولان به وظیفه خود عمل می‌کردند و با هشدارهای لازم به مردم، مسوولیت از دوش آنها برداشته می‌شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره ورود مجلس نسبت به بی تعهدی مسوولان در نبود اطلاع‌رسانی توفان روز دوشنبه به مردم،‌ گفت: کمیسیون اجتماعی این موضوع را بررسی خواهد کرد و با دعوت از مسوولان هواشناسی و مدیریت بحران خواستار ارائه گزارش نسبت به عملکرد این سازمان، خواهد بود.


اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید