روایتی از پارتی بازی های استخدامی در دولت قبل

کدخبر: ۱۰۱۰۱۹
رئیس امور آمار، برنامه ریزی و تامین منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری جزئیاتی از روند استخدام های بدون ضابطه در دولت سابق بیان کرد.
روایتی از پارتی بازی های استخدامی در دولت قبل

به گزارش «اقتصاد نیوز» پس از لغو طرح موسوم به مهر آفرین از سوی دولت یازدهم، علی جمالی قمی  در اظهار نظری از روش نامرسوم استخدام‌های دولت سابق پرده برداشت و گفت:  یکسری از استخدام‌ها در گذشته به‌طور موردی بوده و از طریق آزمون‌های استخدامی که فراخوان عمومی نداشته، انجام شده است  یا جذب تعدادی از نیروهای قرار‌دادی دستگاه‌ها یا افراد جدیدالاستخدام بدون رعایت الزامات قانونی ناتمام مانده است.

وی اضافه کرد: اما از همان زمان ورود دولت جدید و بعد از لغو مصوبات مهرآفرین، این اطمینان را می‌دهیم که برای هیچ یک از افرادی که خارج از فرآیند قانونی و بدون نشر عمومی اقداماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای آنان انجام شده است، از سوی معاونت توسعه، شماره مستخدم برای آنها صادر نشد.


آن طور که ایسنا گزارش داده، جمالی قمی در ادامه همچنین عنوان کرد: به دلیل رعایت عدالت استخدامی، معتقدیم که اگر قرار است استخدامی انجام شود، حتی اگر کسی در منطقه محروم کشور وجود دارد باید از آزمون استخدامی باخبر باشد تا بتواند در فضای رقابتی شرکت کرده و زمینه‌ی جذب وی نیز فراهم شود، نه این‌که هر فردی را که ‌یک مدیر یا مسوول در سازمانی می‌شناسد باید فرآیند را طی کرده و استخدام شود.

این سخنان در حالی است که در دولت قبل و در قالب طرح مهر آفرین مقرر شده بود تقریبا 500 هزار استخدام در سطح دولت به سرانجام رسد. هر چند در تصویب این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات ایراداتی وارد شد، اما به هر ترتیب از سوی مسئولان وقت، مهر آفرین به عنوان طرحی اساسی در دولت دهم مطرح می‌شد.

از سوی دیگر به عقیده بسیاری از  کارشناسان اقتصادی، طرح مهر آفرین در شرایطی مطرح شد که پیش از این مسئولان مختلف بر کوچک کردن حجم دولت جهت افزایش کارایی، افزایش شفافیت و فرو کاست رانت و فساد تاکید کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید