تثبیت قیمت ها از دستور کار خارج شد

کدخبر: ۱۰۱۱۲۸
در حالی که سخنگوی دولت چندی پیش از مخالفت دولت برای افزایش قیمت ها خبر داده بود، وزیر اقتصاد امروز گفت: دولت برنامه ای برای تثبیت و سرکوب قیمت ها در دستور کار خود ندارد.
تثبیت قیمت ها از دستور کار خارج شد

به گزارش «اقتصاد نیوز» علی طیب‌نیا که در در بیست‌و چهارمین همایش پولی و ارزی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، عنوان کرد: دولت برنامه‌ای برای تثبیت و سرکوب قیمت‌ها در دستور کار خود ندارد و طبیعتا قیمت هر کدام از فعالیت‌های اقتصادی متناسب با عوامل اقتصادی تعدیل خواهد شد.

 

این در حالیست که پیش از این محمد باقر نوبخت از برنامه دولت برای جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت خبر داده بود.

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  در بیستم خرداد ماه در جمع خبرنگاران گفته بود: دولت با افزایش قیمت‌ها برخورد خواهد کرد و به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت اجناس به بهانه افزایش قیمت حامل‌های انرژی داده نمی‌شود.

 

علل افت بورس

آن طور که ایسنا گزارش داده، طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران از علل افت بورس سخن گفت و افزود: بورس کشور برای مدتی دچار ثبات شده بود، اما مسائلی که در دو روز گذشته اتفاق افتاد عمدتا از عوامل روانی و سیاست خارجی بود که طبیعتا آثار کوتاه‌مدت داشته و به زودی شاهد بازگشت آرامش به بازار سرمایه خواهیم بود.

 

این سخنان طیب‌نیا در حالی است که دیروز شاخص کل بورس به پایین‌ترین میزان خود در بهار امسال رسیده بود.

 

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سرمایه‌گذاری برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و ناکافی بودن منابع دولت برای جذب این میزان از سرمایه افزود: در انتهای سال گذشته حدود 22 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی دولت اختصاص یافت، که رقم بسار ناچیزی است.

 

وی ادامه داد: اتمام 480 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی نیمه‌تمام تنها از طریق بودجه دولت امکان‌پذیر نیست و با این وجود دولت لایحه‌ای را درباره نحوه اجرای طرح‌های عمرانی تنظیم و به مجلس ارایه خواهد کرد، اما باید از امکانات دیگر سرمایه‌گذاری نیز برای تامین مالی طرح‌ها استفاده کنیم.



اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید