سفیر اسبق ایران در چین:

ایران از موضوعات حاشیه ای پرونده هسته ای حاشیه امن بسازد

کدخبر: ۱۰۱۱۸۱
سفیر اسبق ایران در چین گفت:ایران می تواند از موضوعات حاشیه ای پرونده هسته ای ایران و موضوعاتی چون حقوق بشر حاشیه امنی برای خود مهیا کند به این شکل که با پاسداشت کرامت انسانی و حقوق بشر خود را قائل به رعایت موازینی اینچنین نشان دهد.
ایران از موضوعات حاشیه ای پرونده هسته ای حاشیه امن بسازد

علی خرم در گفت و گو با  اقتصاد نیوز با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در نهار کاری امروز ظریف  و اشتون گفت:مذاکرات دوجانبه ای که طی هفته گذشته و این هفته میان تهران و آمریکا،فرانسه ،روسیه و آلمان صورت گرفت نتیجه خود را در مذاکرات امروز نشان می دهد.

وی افزود:ما در مذاکرات دو جانبه در مورد تمامی موضوعاتی که با حساسیت طرف های مقابلمان مواجه بود، به گفت و گو پرداختیم و به نقطه نظرات جالبی دست یافتیم.

سفیر اسبق ایران در چین تصریح کرد:هدف ایران  از نشستن پای میز مذاکرات دو جانبه با 1+5 این بود که دیگر این کشورها در زمان گفت و گوهای اصلی با پیش کشیدن موضوعات حاشیه ای،روند گفت و گوها را از  به حاشیه نبرند.

وی همچنین در مورد  مخالفت احتمالی روسها در مذاکرات هسته ای ایران که برای انتقام گرفتن از اروپا و آمریکا در قضایای اکراین انجام می شود نیز گفت:ما باید به گونه ای عمل کنیم که امکان حرکت هایی اینگونه از  کشورهایی که می خواهند با کارت ایران بازی کنند،سلب شود.

خرم همچنین اظهارات رئیس جمهور مبنی براینکه  بیش از زمان دستیابی به توافق ماحصل نشیت ایران و 1+5 برای ما مهم است را نکته ای منطقی عنوان کرد و یادآور شد:زمان مذاکرات تمدیدپذیر است اما ما باید  بیش از هر موضوعی به نتایج گفت و گوهای خود که همان توقف اعمال تحریم هاست بیاندیشیم.

وی افزود:نباید فکر کنیم که عدم دستیابی به توافق تا پایان تیرماه به معنای شکست مذاکرات است.

سفیر اسبق ایران در چین تاکید کرد:مذاکره کنندگان هسته ای ایران بر روی تک تک موارد  با دقت بسیار گفت و گو می کنند و این موارد را نیز در هماهنگی با تهران به اطلاع طرف مقابل می رسانند.

این مقام سابق وزارت امور خارجه همچنین به اظهارات برخی از اعضای کنگره  که طرح مباحثی چون حقوق بشر و تروریسم را در مذاکرات هسته ای ایران ضروری دانسته بودند اشاره کرد و متذکر شد:معتقدم که دیدگاه کاخ سفید بسیار متمایز از این افراد است بنابراین نباید توجه چندانی به این گونه اظهارات داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید