سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

سرمایه بانک های عربی بیشتر از بانک های داخلی است

کدخبر: ۱۰۱۳۸۸
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : سرمایه بانک صنعت و معدن ایران با کشورهای حوزه عربی اصلاً قابل مقایسه نیست، چرا که اگر در ایران بر فرض مثال یک میلیارد دلار سرمایه به بانک صنعت و معدن یا بانک های تخصصی تعلق می گیرد، در کشورهای حوزه عربی هشت میلیارد دلار به بانک های خود در این زمینه سرمایه می دهند.
سرمایه بانک های عربی بیشتر از بانک های داخلی است

به گزارش اقتصاد نیوز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از مولفه های پیشرفت و توسعه افزایش سرمایه بانک ها است، گفت : دولت باید به افزایش سرمایه بانک ها توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: سرمایه بانک صنعت و معدن ایران با کشورهای حوزه عربی اصلاً قابل مقایسه نیست، چرا که اگر در ایران بر فرض مثال یک میلیارد دلار سرمایه به بانک صنعت و معدن یا بانک های تخصصی تعلق می گیرد، در کشورهای حوزه عربی هشت میلیارد دلار به بانک های خود در این زمینه سرمایه می دهند.

نماینده مردم آباده و بوانات در استان فارس، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که به بانک های تخصصی در داخل کشور اهمیت داده شود، چون تخصصی و رقابتی هستند.

زارع با بیان اینکه لایحه افزایش سرمایه بانک ها در دستور کار مجلس قرار دارد و در حال برنامه ریزی است، گفت : اگر دولت در پیگیری این لایحه پیش قدم شود کار ما در کمیسیون اقتصادی و مجلس خیلی راحت تر می شود.

وی در آخر افزود : نظر ما این است که تا قبل از برنامه ششم توسعه این لایحه را تصویب کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید