گوگل قصد ندارد تولید نکسوس ها را متوقف کند

کدخبر: ۱۰۱۵۱۵
طی ماه های اخیر بارها شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر عدم تمایل گوگل نسبت به تولید و توسعه ابزارهای سری نکسوس بودیم. ابزارهایی که اندروید خالص بر روی آن ها نصب شده و به سفارش گوگل توسط شرکای سخت افزاری این کمپانی تولید می شوند. حال گوگل این شایعات را بطور کامل رد کرده و گفته است که تولید نکسوس ها را ادامه خواهد داد.
گوگل قصد ندارد تولید نکسوس ها را متوقف کند
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، گوگل اخیرا،‌ نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل خود را با نام Android L رونمایی کرد. یکی از مهندسان گوگل در IO 2014 رسما اعلام نموده که برنامه جدید این شرکت با عنوان Android Silver مانع تولید نکسوس‌ها نمی‌شود. گوگل در Android Silver قصد دارد تا به شرکای سخت‌افزاری خود مانند ال‌جی، سامسونگ، موتورولا و سونی، مبالغی را پرداخت کند تا براساس مشخصات سخت‌افزاری اعلام شده توسط این شرکت، تلفن‌های رده بالا تولید کنند. گوگل این تلفن‌ها را از طریق اپراتورهای AT&T و Verizon توزیع خواهد کرد. این طرح قرار است از سال آینده شروع شود.
 
بسیاری بر این باور بودند که اندروید سیلور به معنی خداحافظی با سری نکسوس است. حال گوگل این موضوع رو بطور کامل رد کرده و گفته است به تولید تلفن و تبلت‌های سری نکسوس ادامه خواهد داد. گوگل وعده داده که امسال نیز شاهده عرضه نکسوس‌های جدید به همراه سیستم‌عامل اندروید اِل خواهیم بود.
 
دیو برک، سرپرست مهندسان اندروید و نکسوس در این باره گفت:
 
ما همچنان به سرمایه گذاری در نکسوس ادامه می‌دهیم. اندروید سیلور چیزی نیست که ما در حال حاضر بخواهیم در مورد آن نظری بدهیم. اما مشخصا، اندروید سیلور تاثیری بر روی عرضه نکسوس‌ها نخواهد داشت. آن‌هایی که اعلام کرده بوده‌اند گوگل قصد دارد تولید و توسعه ابزارهای سری نکسوس را متوقف کند، کاملا در اشتباه بوده‌اند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید