جلسه وزیران اقتصادی برای حمایت از بورس با مدیران بورسی

نشانه های رونق در معاملات امروز نمایان می شود؟

کدخبر: ۱۰۱۶۲۱
افت بیش از 21 درصدی شاخص کل بازار سهام نسبت به اوج این بازار در میانه دی ماه سال گذشته باعث شد روز گذشته چهار وزیر اقتصادی دولت یازدهم با رئیس سازمان بورس نشستی برگزار کنند و به بررسی راهکارهای ارتقای این بازار بپردازند.
نشانه های رونق در معاملات امروز نمایان می شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، زنگنه وزیر نفت و طیب نیا وزیر اقتصاد، چهار وزیری بودند که به همراه صالح آبادی رئیس سازمان بورس، حسن قالیباف مدیرعامل بورس تهران، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و برخی مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها در جلسه روز گذشته حضور داشتند.

تامین مالی و کمک به رفع کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اصلاح مقررات، چگونگی پشتیبانی و حمایت از تولید جهت رونق گرفتن، ایجاد تحرک در بازارهای داخلی و خارجی و توسعه صادرات از جمله راهکارهای ارائه‌شده در این جلسه بود. در‌نهایت مقرر شده که صاحبان صنایع و سهامداران هر مقدار نقدینگی خارج از تولید دارند به سمت تولید هدایت کنند. همچنین قرار شده است شرکت‌های حقوقی بازار با توجه به اینکه قیمت سهام در حال حاضر در کف خود قرار دارد از سهام خود در بازار حمایت و از تشکیل صف‌های فروش جلوگیری کنند.

شنیده‌ها  حکایت از آن دارد که در ادامه این جلسه نیز نشستی داخلی بین مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با فعالان بازار سرمایه در محل سازمان بورس اوراق بهادار تشکیل شد که بر این اساس از امروز کارگزاران می‌توانند 10 برابر حقوق صاحبان سهام خود به شرکت‌های حقوقی وام دهند و در نسبت کفایت سرمایه آنها هم اعمال نمی‌شود؛ در واقع این دستور‌العمل می‌تواند به نفع خریداران و طرف تقاضا در بورس باشد که امید است نشانه‌های این رونق در بازار امروز نمایان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید