رقابت پژو و رنوی فرانسه با آمریکایی ها بر سر بازار ایران

کدخبر: ۱۰۱۷۳۱
فرانس ۲۴ از تلاش پژو و رنوی فرانسه برای تصاحب دوباره جایگاه خود در بازار ایران خبر داد و اعلام کرد شرکت های فرانسوی در این زمینه در حال رقابت با شرکت های بزرگ آمریکایی نظیر کرایسلر و جنرال موتورز هستند.
رقابت پژو و رنوی فرانسه با  آمریکایی ها  بر سر بازار ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در حالی که ایران و 6 قدرت جهانی دور نهایی مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع تا قبل از انتهای فرصت شش ماهه را آغاز نموده اند، شرکت های خودروساز فرانسوی تلاش های جدیدی را برای از سرگیری فعالیت هایشان در ایران شروع کرده اند.
فرانس 24 در گزارشی اعلام کرد: «تلاش ها مدتی است در جریان است تا به کارآفرینان فرانسوی کمک شود زمینه را برای از سرگیری تجارت با ایران فراهم سازند.»
بر اساس این گزارش، شرکت های مهم خودروسازی یعنی پژو و رنو مشتاق به دست آوردن دوباره بازار خود در ایران هستند، جایی که آنها تا قبل از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا در آن «سالانه تا 500 هزار دستگاه خودرو می فروختند.»
تلویزیون فرانسه همچنین در این گزارش افزود توافق نهایی بین ایران و قدرت های جهانی منجر به برداشته شدن تحریم ها علیه ایران خواهد شد و متعاقبا «درها را برای ورود شرکت های غربی به بازار پرسود ایران باز خواهد کرد.»
این گزارش می افزاید شرکت های فرانسوی در این زمینه در حال رقابت با شرکت های بزرگ آمریکایی نظیر بوئینگ، کرایسلر و جنرال موتورز هستند.
ماه گذشته، جرومه استول، مدیر اجرایی شرکت رنو اعلام کرد که این شرکت مایل به از سرگیری همکاری خود با شرکت های ایران خودرو و پارس خودرو در زمینه مونتاژ خودرو است.
نمایندگان ایران و گروه 1+5 روز پنجشنبه به صورت رسمی دور ششم مذاکرات هسته ای را با هدف دستیابی به توافق جامع هسته ای در وین آغاز کردند.
دو طرف در حال مذاکره در خصوص راه های حل و فصل اختلافات و دستیابی به توافقی نهایی هستند که می تواند به اختلافات ده ساله در مورد برنامه هسته ای ایران پایان دهد. ایران و 1+5 در ماه نوامبر گذشته، توافق موقتی را در ژنو سوئیس به امضا رسانده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید