دستور کار صحن علنی مجلس در هفته دوم تیرماه

کدخبر: ۱۰۱۷۴۲
جلسات علنی مجلس در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود که در یکی از مهم ترین بخش ها قرار است وزیر اقتصاد برای پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان در یکی از این جلسات حضور یابد.
دستور کار صحن علنی مجلس در هفته دوم تیرماه
 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از تسنیم، جلسات علنی مجلس در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:
 
*ادامه رسیدگی به طرح بازنشسته‌کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می‌نمایند که در اجرای ماده  147 آئین‌نامه داخلی با‌ تقاضای بیش از پانزده تن از طراحان در دستور کار مجلس قرار گرفته است و یک‌فوریت آن نیز در جلسه علنی مورخ 28/8/1392 به تصویب رسیده است.
 
*گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده (190) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب 1370 که از شوی شورای نگهبان اعاده شده است.
 
*بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش که در اجرای ماده  146 آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از ده تن از طراحان در دستور قرار گرفته که یک‌فوریت آن در جلسه علنی مورخ 30/10/1392 به تصویب رسیده است.
 
*گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح استفساریه ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شده، در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در اجرای ماده  146 آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از ده تن از طراحان و در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
*گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن.
 
همچنین سؤال محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان از وزیر امور اقتصادی و دارائی نیز در دستور کار نمایندگان مجلس در هفته‌ آینده قرار دارد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید