چگونگی روند تغییر جهان توسط زباله های پلاستیکی

تریلیون ها قطعه پلاستیک در یخ های قطبی

کدخبر: ۱۰۱۷۷۵
احتمال نامگذاری دوره جدیدی از تاریخ زمین به نام Anthropocene در پی اثرگذاری سنگین فعالیت های انسانی در طبیعت با کشف جدید اخیر محققان در مورد نوع جدیدی از سنگ بوجود آمده از پلاستیک در سواحل هاوائی، دوباره مطرح شده است.
تریلیون ها قطعه پلاستیک در یخ های قطبی

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از فائو استفاده روزافزون انسان از پلاستیک اثرات ناخواسته و بزرگی بر طبیعت از جمله تغییر شکل لانه پرندگان تا ماهی‌هایی به اشکال غیرطبیعی گذاشته است.

درحال حاضر تریلیون‌ها قطعه پلاستیکی در یخ‌های قطبی مدفون شده‌اند که با ذوب شدن آنها سیلی از مواد پلاستیکی می‌تواند در جهان جاری شود.

براساس این گزارش با در نظر گرفتن وجود میلیون‌ها تن زباله مواد مصنوعی در دریاها و تغذیه آبزیان از آنها محققان در حال مطالعه بر روی تشکیل لایه‌ای تحت عنوان plastisphere هستند.

گذشته از اینکه محققان نوع جدیدی سنگ بوجود آمده از پلاستیک در سواحل هاوائی کشف کردند. این کشف، بحث درباره این موضوع که آیا اثرگذاری سنگین فعالیت‌های انسانی در طبیعت می‌تواند منجر به نامگذاری دوره جدیدی از تاریخ زمین به‌نام Anthropocene شود، را دوباره مطرح کرده است.

طبق گزارش فائو، در سال 2012 حدود 300 میلیون تن پلاستیک توسط انسان تولید شده است.

بر اساس وضعیت موجود دانشمندان اعلام کردند: تخم‌گذاری حشرات بر روی زباله‌های معلق در آب اقیانوس‌ها می‌تواند اثرات منفی بر روی اکوسیستم داشته باشد. از دیگر آلاینده‌های آب اقیانوس‌ها الیاف مصنوعی موجود در فاضلاب حاصل از لباسشوئی‌هاست که نتایج بسیار مخربی بر روی اکوسیستم آب‌ها خواهند داشت.

در واقع هر تکه زباله‌ای که توسط انسان وارد طبیعت می‌شود می‌تواند توسط پرندگان به اشکال مختلف بلعیده شده و یا در ساخت لانه‌ها استفاده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید