آبیاری اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب

کدخبر: ۱۰۱۸۰۹
مدیرکل محیط زیست استان تهران" فاضلاب را عامل اصلی آلودگی محصولات کشاورزی اراضی جنوب تهران دانست و گفت: حداقل 30 درصد اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری می شود .
آبیاری اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از ایلنا مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در خصوص آلودگی و بیماری‌زایی محصولات کشاورزی جنوب تهران گفت: در حال حاضر حداقل 30 درصد اراضی کشاورزی جنوب تهران با "آب فاضلاب" آبیاری می شود؛ لذا برای جلوگیری از ورود آلودگی به "اراضی کشاورزی جنوب تهران" کارگروهی با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که وظیفه محیط زیست پلمپ واحدهای آلاینده بوده و تا کنون 11 واحد قالیشویی پلمپ شده و چند واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

محمدهادی حیدرزاده در خصوص اینکه چرا محصولات کشاورزی آلوده جنوب تهران وارد بازار مصرف می‌شود، تصریح کرد: کشاورزی در آن منطقه قدمت بالایی دارد ضمن اینکه متولی بحث امنیت‌غذایی وزارت بهداشت است که باید ورود پیدا کرده و این محصولات را تائید نکرده ویا اقدام به جمع آوری کند.

وی خاطرنشان کرد: محیط‌زیست متولی جلوگیری از ایجاد آلایندگی و ورود آن به اراضی کشاورزی است که تا کنون اقدامات لازم را انجام داده و از آلایندگی صنایع جلوگیری به‌عمل آورده است.

حیدرزاده به کانال های سرخه حصار و آلاینده‌های بالادستی که وارد کشاورزی جنوب تهران می‌شوند اشاره کرد و افزود: مشکل اصلی این است که شبکه فاضلاب وصل نیست و کانال های شهر تهران هنوز انشعاب نگرفته‌اند.

مدیرکل محیط‌زیست استان‌ تهران آلاینده‌های بالادستی را یکی از مشکلات عمده اراضی کشاورزی جنوب تهران برشمرد و اظهار داشت: تا زمانی که شبکه فاضلاب تکمیل نشود مشکل آلودگی محصولات کشاورزی جنوب تهران به قوت خود باقی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید