طبق اعلام وزارت اقتصاد

انصراف از یارانه اجباری نیست

کدخبر: ۱۰۱۸۵۱
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: دولت درباره حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی از روش انصراف اختیاری استفاده خواهد کرد.
انصراف از یارانه اجباری نیست

به گزارش «اقتصادنیوز» پس از ثبت‌نام مجدد برای دریافت یارانه در پایان فروردین ماه امسال، سخنگوی دولت اعلام کرده بود که در مجموع بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکردند و اکنون 73 میلیون نفر متقاضی دریافت یارانه هستند.

پس از این اعلام محمد باقر نوبخت، همچنان برخی مقامات دولتی از کسری در اعتبار پرداخت یارانه به متقاضیان جدید سخن گفتند و از سوی دیگر وزیر اقتصاد از آغاز راستی‌آزمایی اطلاعات خانوار خبر داده بود.

البته این بررسی در اطلاعات اقتصادی خانوار هنوز به حساب‌های بانکی مردم کشیده نشده و آن طور که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفته، دولت قصد سرکشی به حساب‌های مردم را ندارد.

در همین شرایط معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده که شیوه حذف یارانه در برخی اقشار فعلا اختیاری است.

آن طور که مهر گزارش داده، شاپور محمدی با اعلام اینکه دولت درباره حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی از روش انصراف اختیاری استفاده خواهد کرد، گفت: شناسایی افراد پردرآمد امکانپذیر است؛ اما یک روزه نیست و فرآیند اجرایی خاصی را طلب می‌کند، دولت تلاش دارد تا روند اقناعی را جلو ببرد و حقی از کسی سلب نشود.

وی در ادامه درباره حذف دهک‌های پر درآمد از دریافت یارانه نقدی اظهار کرد: دولت تابع قانون است ولی اعتماد به مردم هم به عنوان یک اصل محترم شناخته می‌شود، از این رو دولت سعی می‌کند تا آنجا که ممکن باشد فرایند انصراف اختیاری را مد نظر قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید