امتناع از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی نقض مقررات بین المللی است

کدخبر: ۱۰۱۹۶۹
 یک وکیل بین المللی با اشاره به اینکه برخی دولت های غربی از سوخت رسانی به هواپیماهای مسافربری ایرانی خودداری میکنند گفته است که  این کار نقض مقررات بین المللی در زمینه امنیت هوانوردی به شمار می رود.
امتناع از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی نقض مقررات بین المللی است

 به گزارش " اقتصاد نیوز" به نقل از تسنیم، یک تحلیلگر سیاسی و وکیل بین المللی می گوید، خودداری برخی از دولت ها از سوخت رسانی به هواپیماهای مسافربری ایرانی ضربه ای به مقررات بین المللی در زمینه امنیت هوانوردی به شمار می رود.

فرانکلین لمب، وکیل بین المللی، روز یکشنبه به پرس تی وی گفت: شرکت های خارجی بر اساس «اصول کنوانسیون 1944 شیکاگو» متعهد به تامین سوخت هواپیماهای ایرانی هستند و خودداری از این کار «ضربه ای به این کنوانسیون» است.
این تحلیلگر همچنین اظهار داشت، دولت آمریکا با اعمال فشار بر دولت های اروپایی آنها را وادار می کند تا از تحریم های ضد ایرانی پیروی کنند. وی افزود شرکت های اروپایی «نگران نقض این تحریم ها هستند، زیرا آمریکایی ها بازی در می آورند.»
وی در ادامه گفت: «آنها برای محافظت از خودشان بر اساس قوانین داخلی در حال نقض حقوق بین الملل هستند و این چیزی است که هیئت مدیره این شرکت ها نگران آن هستند.»
روز یکشنبه محمد خداکرمی، معاون رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران با انتقاد از برخی کشورهای اروپایی به دلیل خودداری از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی، این اقدام را «نقض آشکار» مقررات بین المللی دانست.
این مقام ایرانی همچنین گفت: حتی به رغم امضای توافق هسته ای موقت بین ایران و گروه 1+5 در نوامبر گذشته، برخی کشورهای اروپایی همچنان از ارائه سوخت به هواپیماهای مسافربری ایران خودداری می کنند.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از هم پیمانان آنها ایران را به دنبال کردن اهداف غیرصلح آمیز در برنامه هسته ای اش متهم می کنند. واشنگتن و اتحادیه اروپا با مستمسک قرار دادن این ادعای نادرست، اقدام به وضع تحریم های غیرقانونی یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران کرده اند. ایران همواره این ادعاها را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید