آخرین وضعیت بابک زنجانی

کدخبر: ۱۰۲۱۳۵
به گفته چند مقام مسئول بابک زنجانی اکنون در زندان است، اما همچنان حاشیه هایش در خارج از زندان وجود دارد.
آخرین وضعیت بابک زنجانی
بابک زنجانی از 9 دی ماه سال 1392 در زندان اوین به سر می‌برد، آن هم به دلیل برنگرداندن بدهی‌هایش به وزارت نفت اما با تمام این بگیر و ببندها و دردسرهایی که برای جوان سرمایه‌دار ایجاد شد و از طرفی مقامات قضایی کشور برای پاسخگویی مجبور بودند که در مقابل دوربین‌ها به پاسخ‌های ناتمام خبرنگارها در رابطه با اخبار پشت‌پرده و حاشیه‌های این بازداشت پاسخ بدهند اما به گفته وزیر نفت هنوز وزارت نفت نتواسنته است پول‌های نفت کشور را از بابک زنجانی پس بگیرد. 
البته در این میان نمایندگان خانه ملت، هم بیکار نماندند و چندین مرتبه برآورد هایی از میزان اموال بابک زنجانی تهیه و اعلام کردند که سهم کمی از پول‌های نفت فروخته شده توسط زنجانی را می‌توان از طریق فروش دارایی‌های او پس گرفت.
 مهر هم به تازگی گزارش داده که دولت در هفته آینده برای باز پس گرفتن این پول‌ها جلسه ویژه دارد. 
در این گزارش به نقل از وزیر نفت گفته شده است در خصوص راهکارهای بازگشت بدهی وی به حساب دولت و وزارت نفت تصمیم‌گیری می‌شود، ضمن اینکه بدهی‌های زنجانی بیش از هشت هزار میلیارد تومان است اما ارزش کل اموال وی سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
در همین حال برخی مقامات در حاشیه مراسم ختم  آیت‌الله محمدی گیلانی توضیحاتی در مورد مسائل مرتبط با پرونده با بابک زنجانی دادند.

یکی از افرادی که در مراسم ختم شرکت کرده بود، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری بود که در خصوص فروش اموال بابک زنجانی در جمع خبرنگاران گفته است: وزارت نفت مدعی است که پول نقد داده و پول نقد هم می‌خواهد، بنابراین حال یا خود متهم یا کسی که می‌تواند اموالش را بخرد باید پول نقد دهد.

طبق گزارش ایلنا، پورمحمدی همچنین درباره همکاری سه نفر برای خرید اموال بابک زنجانی و همکاری دولت در این راستا گفته است: هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.
اما در این مراسم  پورمحمدی تنها کسی نبوده که در مورد بابک زنجانی صحبت کرده بلکه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی هم در مورد آخرین وضعیت سرمایه‌دار جوان در جمع خبرنگاران صحبت کرده و گفته تغییری در وضعیت بابک زنجانی به وجود نیامده است و این متهم همچنان در بند انفرادی زندان اوین حضور دارد.

علی اصغر جهانگیر  همچنین در خصوص گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه در رابطه با پرونده فروش اموال بابک زنجانی جلسه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: برای این جلسه از سازمان زندان‌ها دعوتی به عمل نیامده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید