رشد شاخص بورس از سر گرفته شد

سردرگمی حقیقی ها در بازار سهام

کدخبر: ۱۰۲۲۰۶
در بازار امروز(دوشنبه)، قیمت سهام شرکت ها افزایش پیدا کرد و شاخص کل بورس با بازگشت رونق به معاملات گروه های پالایشی، معدنی، پتروشیمی، خودرویی ، بانکی و فلزی تا 121 واحد مثبت شد و در کانال 73 هزار و 347 واحد به ثبت رسید.
سردرگمی حقیقی ها در بازار سهام

به گزارش اقتصاد نیوز، دماسنج بازار سهام در هفته جاری یک خط درمیان مثبت و منفی می‌شود. یک روز بر مدار منفی می‌چرخد روز دیگر دوباره بر موج مثبت سوار می‌شود.

درحالی که جو منفی روز گذشته بر معاملات بازار سهام حاکم شده بود و اغلب شرکت‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند اما در معاملات امروز (دوشنبه) با آمدن خبرهای مثبت از مذاکرات هسته‌ای ایران از وین شاخص بورس روند معکوس در پیش گرفت و با رشد مواجه شد.

در بازار امروز، قیمت سهام شرکت‌ها افزایش پیدا کرد و شاخص کل بورس با بازگشت رونق به معاملات گروههای پالایشی، معدنی، پتروشیمی، خودرویی ، بانکی و فلزی تا 121 واحد مثبت شد و در کانال 73 هزار و 347 واحد به ثبت رسید.

در معاملات امروز باز هم جو ابهام و انتظار همچنان بر بازار سایه افکنده بود. به‌طوری‌که حقیقی ها در این بازار سردرگم بودند و ترجیح دادند بیشتر فروشنده باشند. در مقابل حقوقی‌ها نقش پررنگی در بازار امروز داشتند و بیشتر خریدار بودند تا فروشنده.

معاملات امروز با رونق نسبی در برخی گروه‌ها مواجه شد، به‌طوری‌که سرمایه‌گذاران از صنایعی همچون بانک‌ها، محصولات شیمیایی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی خارج شدند و در مقابل به صنایعی همچون فلزات اساسی و خودرو وارد شدند.

رونق نسبی معاملات گروه خودرویی درحالی بود که از اواخر هفته گذشته ابهام در قیمت‌گذاری خودرو باعث شده بود تا جو منفی بر سهام آنها حاکم شود. اما امروز خودرویی‌ها با افزایش تقاضا مواجه شدند؛ به طوری که ایران‌خودرو در کنار شرکت‌هایی مانند شرکت پالایش نفت بندرعباس، نفت پارس و بانک ملت بیشترین تقاضای امروز بازار را به خود اختصاص داد.

در این بین نیز دو شرکت پتروشیمی فناوران و آبسال بیشترین افزایش قیمت و دو شرکت پست بانک و فنرسازی‌ خاور نیز  بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.

شاخص فرابورس نیز هشت واحد مثبت شد و به 784 واحد رسید. بر این اساس پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی خراسان، پترروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس و بانک سرمایه بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس گذاشتند.

بدین ترتیب در پایان معاملات امروز، ارزش روز بازار به حدود 345 هزار میلیارد تومان رسید و بیش از 611 میلیون برگه سهم به ارزش 177 میلیارد تومان معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید