نماینده مردم اصفهان خبر داد:

کاهش تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد

کدخبر: ۱۰۲۲۹۷
نماینده مردم اصفهان از کم شدن فاصله تاخیر حقوق بازنشستگان فولاد از شش به یک ماه خبر داد.
کاهش تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد

احمد سالک در گفتوگو با «اقتصادنیوز» عامل اصلی نگرانی که برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد و ذوبآهن که مجموع آنها 80 هزار نفر در 33 استان است را  یک خلا قانونی دانست.


وی افزود: پرداخت حقوق بازنشستگان ذوبآهن و فولاد از رئیس اسبق ذوبآهن گرفته تا سایر فولادی‌های سراسر کشور با فاصله پنج یا شش ماه صورت می‌گرفت که با تلاش‌هایی که از سوی مجلس شده، در حال حاضر این تاخیر پنج ماهه به یک ماه رسیده است.


نماینده مردم اصفهان گفت:در راستای وضعیت نگرانکننده بازنشستگان فولاد ذوب آهن و پرداخت معوقات آنها از وزیر تعاون و رئیس صندوق خواستیم که به این مساله توجه بیشتری کرده و مشکل را حل کنند، زیرا در حال حاضر صندوق بازنشستگان از وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار وزارت کار قرار گرفته است.


وی افزود: از آنجایی که کارکنان بازنشسته ذوبآهن و فولاد در کل کشور با جمعیتی حدود 80 هزار نفر  هستند و این افراد در زمان جنگ و در چند سال اخیر برای اشتغال و تولید کشور زحمات بسیاری کشیده‌اند حال شایسته نیست که تاخیری در پرداخت حقوق آنها صورت بگیرد. به همین دلیل برای روشن شدن وضعیت این صندوق در بحث‌های مفصلی که انجام شده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌ایم‌ در جلساتی با مسئولان مربوطه به این موضوع رسیدگی کنند.


سالک بیان کرد: مجلس تلاش دارد از طریق اجرای قانونی مشکل صندوق بازنشستگان فولاد را به زودی حل کند.


این در حالی است که موضوع تاخیر پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد موجب شد هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس کارت زرد بگیرد.

 ناتوانی صندوق بازنشستگی فولاد تبدیل به یکی از دغدغه‌های بازنشستگان فولاد کشور شده است. در صورتی که این صندوق روزی یکی از پرقدرت‌ترین صندوق‌های کشور بود اما حال از نگاه برخی کارشناسان به دلیل برداشت‌های بی‌ضوابط دولت گذشته وابستگی شدیدی به منابع دولت پیدا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید