شاخص 140 واحد افزایش یافت

رشد کم رمق شاخص بورس

کدخبر: ۱۰۲۳۷۷
شاخص بورس در معاملات امروز (دوشنبه) با 140 واحد افزایش به 73 هزار و 890 واحد رسید و ارزش بازار سرمایه به 345 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
رشد کم رمق شاخص بورس

به گزارش اقتصاد نیوز، دماسنج بازار سهام معاملات امروز با از سرگیری روند رشد ملایم خود تا 140 واحد با افزایش مواجه شد و به رقم 73 هزار و 890 واحد رسید.

شاخص بورس در بازار امروز با توجه به اوج‌گیری برگزاری مجامع شرکت های بزرگ بورسی در غیاب بزرگان در گروه‌های پالایشی و بانکی توانست با افزایش فشار بر روی نمادهای ساختمان، دارو، چندرشته‌ای‌ها، رایانه، تجهیزاتی و برقی با رشد مواجه شود.

بر این اساس شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خیلج فارس پس از مدت‌ها که با افت قیمت مواجه بود به نماد پیشرو بازار تبدیل شد و با 67 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص را بر جای گذاشت.

پس از آن نیز شرکت‌های پتروشیمی فن‌آوران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی،‌ سرمایه‌گذاری خوارزمی و همراه اول در مجموع با 47 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

با وجود جو مثبت حاکم بر تالار شیشه‌ای در معاملات امروز شرکت‌های نفت و گاز پارسیان،غدیر،سرمایه‌گذاری سایپا،تاپیکو،ایران خودرو دیزل،گروه بهمن و پارس خودرو تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند و تا حدودی مانع رشد شاخص شدند.

در معاملات امروز بازار، شرکت‌های گروه صنعتی بارز، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند اما در مقابل شرکت‌های لیزینگ رایان سایپا و فولاد امیرکبیر کاشان از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در معاملات امروز جو منفی بر معاملات خودرویی‌ها حاکم بود و اغلب با صف فروش مواجه شدند. این در حالی بود که در هفته گذشته خودرویی‌ها با وجود ابهامات بر افزایش قیمت محصولاتشان از نمادهای پیشرو بازار بودند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با دو واحد افزایش به رقم 802 واحد رسید. در این بین شرکت‌های پتروشیمی مارون و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید