بیگدلی با اشاره به حمایت رئیس جمهور آمریکا از مذاکرات:

اوباما به جنگ کنگره رفته است

کدخبر: ۱۰۲۳۷۹
یک استاد دانشگاه گفت: اوباما با حمایت از روند گفت و گوهای هسته ای با ایران کنگره را به چالش طلبیده است.
اوباما به جنگ کنگره رفته است

علی بیگدلی در گفت و گو با اقتصاد نیوز، با طرح این موضوع که عدم نتیجه گیری از مذاکرات ایران و 1+5 در وین دلیلی بر غیرموفقیت آمیز بودن آن نیست،اظهار داشت: با وجود انتقاداتی که از این مذاکرات مطرح می شود معتقدم که برد ایران در وین بیش از 1+5 بود.

وی گفت:دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران انقدر اهمیت داشت که 1+5 تصمیم گرفت که با به تاخیر انداختن مذاکرات به این توافق برسد.

این استاد دانشگاه افزود: آزادسازی دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار اقدام اعتماد ساز دیگری از سوی 1+5 بود تا ایران را پای میز مذاکرات نگه دارد.

وی با طرح این موضوع که دولت های اوباما و روحانی باید در 4ماه آینده به توافق جامع هسته ای دست پیدا کنند، متذکر شد:عدم دستیابی به توافق موجب می شود که مخالفین دولت های آمریکا و ایران با توان بیشتری وارد عمل شوند.

به گفته بیگدلی اوباما تلاش فراوانی برای دستیابی به توافق جامع هسته ای انجام داده و همین اقدام موجب از دست دادن متحدین منطقه ای آمریکا یعنی اسرائیل و عربستان شده است.

وی خاطرنشان کرد:تمام این تلاش ها به دلیل راضی نگه داشتن افکار عمومی آمریکا است که براساس رقابت های انتخاباتی این کشور قرار بود شاهد حل و فصل شدن مناقشات سوریه، درگیری های خاورمیانه و بحث های مرتبط با پرونده هسته ای ایران باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد:رئیس جمهور آمریکا در دو موضوع نخست نتوانست به نتیجه ای دست پیدا کند برهمین اساس تمام تلاش خود را متمرکز موضوع سوم کرده است.

وی با اشاره به ابراز رضایت آژانس بین المللی انرژی اتمی از برنامه های هسته ای ایران گفت: این ابراز رضایت نشان می دهد مذاکرات هسته ای ما در مسیر درستی قرار دارد. به گفته بیگدلی حسن نیت ایران موجب می شود که حتی در توقف تحریم ها نیز به خواست تهران عمل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید