مناظره خواهی احمدی نژادی ها

کدخبر: ۱۰۲۳۸۹
آذرماه سال گذشته مردی از دولت سابق، رئیس جمهور فعلی را به مناظره دعوت کرد که مورد توجه قرار نگرفت و حال بار دیگر یک مقام مسوول از دولت نهم، رئیس فعلی سازمان محیط زیست را به مناظره دعوت کرده است.
مناظره خواهی احمدی نژادی ها

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس اسبق سازمان حفاظت از محیط‌ زیست مدعی شده حاضر است به همراه معاونانش در دوره مسوولیتشان در سازمان حفاظت از محیط زیست با رئیس فعلی این سازمان و همکاران او مناظره کند.

فاطمه واعظجوادی که در دولت نهم رئیس سازمان محیط زیست بود، همانند رئیس دولت محبوب خود خواستار این شده است تا با ابتکار در تلویزیون یا دیگر رسانه‌های معتبر رسمی مناظره کند.

او به فارس گفته است: شخصاً بارها از کت‌کراکر پالایشگاه آبادان، اراک، بندرعباس، تبریز و اصفهان بازدید کردم و نتیجه تلاش‌ها این شد که در انتهای دولت دهم طرح‌های بنزین‌سازی و افزایش کیفیت که سال‌های طولانی قبل از آن کسی به آنها اعتنایی نمی‌کرد به بهره‌برداری رسید.

جوادی مدعی شده است که در طول دوران مسوولیتش تلاش شبانه‌روزی می‌کرد و سعی داشته بدون حاشیه و بدون فضاسازی کار کند.

او حتی گفته است: حتی جمله‌ای از بنده و همکارانم درباره تخطئه خانم ابتکار و همکارانشان شنیده نشد اما در حال حاضر نه به ما بلکه به بدنه‌ای که چهار سال دویدند و تلاش کردند ظلم می‌شود و به همین دلیل ما حاضریم با ایشان و همکارانشان در صداوسیما مناظره کرده و موضوع به موضوع واقعیت‌ها را بیان کنیم.
 
جوادی تاکید کرده است: ما فقط بنا نداشتیم روشی که دیگران برای کار سیاسی دارند را پی بگیریم، اما ظاهراً ایشان به شیوه و روش دیگری تمایل دارند و با توجه به این تمایل ایشان و فضاسازی‌های اخیر بد نیست در یک مناظره با حضور طرفین مردم بدانند چه کسی کار کرده و چه کسی کار نکرده است.

دعوت به مناظره‌ای قدیمی
شما باید در محاکمه پاسخگو باشید. جمله‌ای کوتاه اما تاثیرگذار و پر از حرف‌های نگفته از سوی مشاور ارشد حسن روحانی به محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم بود.

محمود احمدی‌نژاد بعد از گزارش عملکرد 100 روزه دولت یازدهم در صداوسیما، در نامه‌ای خواستار برگزاری مناظره با رئیسجمهور فعلی شد. میراثی که احمدی‌نژاد از خود باقی گذاشته بود باعث شده بود حسن روحانی در گزارش عملکرد 100 روزه تیم خود در پاستور از حجم عظیم و غیر قابل باور مشکلات بگوید که این موجب شده بود احمدی‌نژاد مرد تکگویی که علاقه شدیدی به سخنرانی داشت دست به قلم شود و در نامه‌ای برای مناظره با رئیسجمهور اعلام آمادگی کند.

اما اولین مناظره‌های جدی در کشور بر می‌گردد به انتخابات ریاستجمهوری سال 88. انتخاباتی که با وجود این مناظره‌ها حال و هوای دیگری به چهره شهرها داده بود.

بعد از گزارش عملکرد 100 روزه دولت یازدهم، احمدی‌نژاد قصد کرده بود بار دیگر به میدان مناظره پابگذارد. اما در آن زمان روحانی، صاحبخانه جدید پاستور بود و عملکردش در ارائه گزارش 100 روزه در صداوسیما همراه با انتقاداتی هم شده بود. منتقدان معتقد بودند این اقدام روحانی شبیه به مناظره‌ای بود که یک طرف این مناظره اجازه پاسخگویی به انتقادات را نداشت. روحانی در برنامه‌ای 110 دقیقه‌ای، 35 دقیقه وقت خود را به انتقاد از دولت‌های نهم و دهم اختصاص داده بود.

بعد از این مناظره بود که رئیس دولت‌های نهم و دهم نامه‌ای نوشت و در آن درخواست مناظره با روحانی را مطرح کرد. نامه‌ای که خیلی سریع رسانه‌ای شد و در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. احمدی‌نژاد در نامه خود با اشاره به اینکه گزارش روحانی را بر پایه انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه می‌داند، تاکید کرده بود از آنجا که به اقتضای مصلحت کشور بنا را بر سکوت گذاشته است، اما به دلیل تقاضای عده زیادی از مردم و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی برای پاسخگویی، از روحانی دعوت کرده تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آن طور که هست مورد تصدیق و تاکید قرار دهند.

ساعتی از انتشار درخواست محمود احمدی‌نژاد نگذشته بود که مشاور ارشد رئیسجمهور از برپایی مناظره دو نفره میان رئیسجمهور سابق و فعلی استقبال کرد اما برای آن یک شرط گذاشت و آن هم راستگویی احمدی‌نژاد بود.

اکبر ترکان محمود احمدی‌نژاد را همسطح رئیس‌جمهور روحانی نمی‌دانست که آن دو بخواهند با هم مناظره کنند. با این حال مشاور ارشد روحانی درخواست احمدی‌نژاد را برای مناظره  در شرایطی که تمام وقت رئیسجمهور صرف حل و فصل مشکلات به جای مانده از عملکرد هشت ساله گذشته دستگاه اجرایی می‌شود، بسیار عجیب توصیف کرد.

از سویی دیگر محمدرضا صادق نیز در جواب احمدی‌نژاد گفت که متاسفانه حقیقت ناب دشواری‌ها و شرایطی است که تا هنگام روی کار آمدن دولت یازدهم مردم با آنها مواجه بودند و مدیریت اجرایی هشت سال گذشته چه در محکمه و چه در نزد افکار عمومی باید نسبت به آنها پاسخگو باشد.

صادق در آن زمان مخالفت ضمنی خود را با مناظره میان دو رئیسجمهور اعلام کرد و گفت: در حالی احمدی‌نژاد درخواست مناظره داده است که در هشت سال گذشته فرصتی به کسی داده نمی‌شد، تا حتی نسبت به مطالبی که علیه آنها مطرح می‌شد، توضیحی ارائه دهند.

همچنین سایت روزنامه دیلی‌تلگراف نیز در این باره نوشت: محمود احمدی‌نژاد نخستین حضور خود در عرصه سیاسی ایران را از زمان روی کار آمدن روحانی با به مبارزه طلبیدن رئیسجمهور فعلی ایران رقم زد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد هر چند مقامات دولت فعلی به زیر بار مناظره با مقامات دولت سابق نمی‌روند اما همچنان مقامات دولت سابق بر انجام مناظره پافشاری می‌کنند تا شاید روزی این چنینی فرصتی برای آنها پیدا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید