هشدار دامپینگ به وزارت صنعت

کدخبر: ۱۰۲۴۴۰
تولیدکنندگان فولاد نسبت به دامپینگ ورق سرد توسط رقبای خارجی به سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت هشدار دادند.
هشدار دامپینگ به وزارت صنعت

به گزارش اقتصادنیوز، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به آسیب‌های وارده به کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع تخت فولادی با توجه به دامپینگ ورق سرد از سوی رقبای خارجی هشدار داد.

با توجه به دامپینگ (صادرات کالا با قیمت کمتر از رقم تمام شده) ورق سرد از سوی کشورهای خارجی از جمله قزاقستان و روسیه و واردات این محصول با استفاده از ارز مبادله‌ای با قیمتی کمتر از قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی ورق سرد و گالوانیزه (ورق گرم)، انجمن در نامه‌ای به رئیس کل سازمان توسعه تجارت و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به آسیب‌های وارده به کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع تخت فولادی هشدار داد.

آن طور که پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش داده، این انجمن در نامه خود با اشاره به روند توسعه صنعت فولاد در بخش نورد مقاطع تخت و تولید ورق‌های سرد نوردیده و گالوانیزه، توانایی تولید سالاانه در داخل کشور را به میزان ۳. ۵ میلیون تن ذکر کرده است.

بر اساس این گزارش، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه خود خواستار اصلاح فوری سیاست‌های تعرفه‌ای محصولات یاد شده به منظور حمایت حداکثری از تولید داخلی و همچنین مقابله با دامپینگ شرکت‌های خارجی شده است.

در این گزارش آمده است، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ورق سرد و گالوانیزه فولادی در زمان حاضر شش درصد و مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ورق گرم فولادی به عنوان ماده اولیه خطوط مربوطه چهار درصد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید