جاسوسی وب سایت کاخ سفید از بازدیدکنندگان

کدخبر: ۱۰۲۴۹۶
وب سایت کاخ سفید آمریکا مجهز به ابزاری برای ردگیری بازدیدکنندگان و جاسوسی از آنهاست و این کار با سیاست های حریم شخصی اعلام شده دولت آمریکا در تناقض است.
جاسوسی وب سایت کاخ سفید از بازدیدکنندگان
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، در وب سایت کاخ سفید به نشانی WhiteHouse.gov رسما درج شده که این سایت تابع قوانین حریم شخصی فدرال این کشور بوده و از کوکی‌های ذخیره شده برای ردگیری فعالیت‌های کاربران استفاده نمی‌کند. اما یک ابزار ردگیری موسوم به AddThis در تمامی صفحات وب سایت کاخ سفید گنجانده شده است.
 
بر اساس گزارش بنیاد جبهه الکترونیک یا EFF و مطالعه‌ای که بر روی سیستم ردگیری این وب سایت صورت گرفته، مشخص شده که گردانندگان سایت یاد شده از نرم‌ا‌فزارهای جاسوسی مخفیانه  استفاده می‌کنند. این ابزار موسوم به canvas fingerprinting فناوری پیشرفته جدیدی برای ردگیری کاربران است که بلوکه کردن آن با استفاده از ابزارهای امنیتی فعلی تقریبا غیرممکن است.
 
بسیاری از وب‌سایت های مشهور و پرمخاطب از این ابزار ردگیری برای کنترل کاربران استفاده می‌کنند. زمانی که کاربری به وب سایت مجهز به ابزار جاسوسی canvas fingerprinting مراجعه کند، از طریق تصویری مخفی شماره‌ای اختصاصی به آن رایانه اختصاص می‌یابد که ردگیری لحظه به لحظه آن را ممکن می‌کند.
 
با توجه به اینکه بلوکه کردن ابزار جاسوسی canvas fingerprinting ممکن نیست، استفاده کاخ سفید از آن بر خلاف مقررات درج شده خود آن در وب سایت یاد شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید