شارژ اسمارت فون با سر و صدا

کدخبر: ۱۰۳۰۵۵
اخیراً محققان دانشگاه کوئین ماری لندن در تحقیقاتی گسترده با همکاری کمپانی نوکیا و مایکروسافت، نمونه اولیه اسمارت فونی را تولید کردند که تنها با استفاده از امواج صوتی شارژ می شود.
شارژ اسمارت فون با سر و صدا

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از آی‌تی رسان، عمر باتری معمولاً یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران در هنگام خرید گوشی و اسمارت فونهاست. شاید تا به امروز باتری‌های وسایل الکترونیکی نتوانستند به‌سرعت پیشرفت گجت ها، حرکت کنند و هنوز با فناوری سال‌های گذشته با ما حرکت می‌کنند.

به همین دلیل کمپانی‌های تولیدکننده موبایل سعی می‌کنند با در نظر گرفتن یک باتری بزرگ‌تر، دستگاه بزرگ‌ترشان را پوشش دهند و یا اینکه نهایتاً با استفاده از یک فناوری جدید کاری کنند تا باتری دستگاه سریع‌تر شارژ شود!

اخیراً محققان دانشگاه Queen Mary لندن در تحقیقاتی گسترده با همکاری کمپانی نوکیا و مایکروسافت، نمونه اولیه اسمارتفونی را تولید کردند که تنها با استفاده از امواج صوتی شارژ می‌شود. این ایده جالب، سال گذشته زمانی به ذهن دو تن از دانشمندان دانشگاه مذکور رسید که متوجه شدند پخش موسیقی بر عملکرد سلول‌های خورشیدی موثر است. بعد از این اتفاق تیم جمع‌آوری اطلاعات نانوتکنولوژی این دانشگاه اقدام به جمع‌آوری اطلاعاتی در خصوص ایجاد انرژی از طریق صدا کردند.
 
کلید اصلی این رویداد زمانی کشف شد که دانشمندان مشاهده کردند این اتفاق از طریق انبساط و انقباض اکسید روی بر روی ولتاژ حاصل می‌شود. اکسید روی در این آزمایش توانست بر روی یک میله نانو در حدود 5 ولت انرژی تولید کند که همین میزان برای شارژ یک اسمارت فون کافی است.
 
این گروه می‌تواند مبدلین نانو را برای این منظور با قیمتی پایین تولید کند! البته این تکنولوژی هنوز هم‌جهت حصول نتیجه نیاز به بررسی بیشتر دارد؛ اما در صورت به نتیجه رسیدن این تکنولوژی جذاب، دیگر هیچ‌گاه نگران تمام شدن باتری گوشی نخواهید بود. به‌راحتی می‌توانید با صداهای اطرافتان همانند صداهای ترافیک اتوبان، موسیقی و یا حتی هنگام حرف زدن؛ اسمارت فون خود را شارژ کرده و از آن استفاده کنید. با این روند شما دیگر نیاز به پریز برق برای شارژ باتری گجت خود نداشته و عمر باتری طولانی خواهید داشت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید