مشاور وزیر امور خارجه در گفت وگو با اقتصادنیوز:

پایبندی به تعهدات ژنو، شرط رسیدن به توافق نهایی هسته ای

کدخبر: ۱۰۵۰۰۶
مشاور وزیر امور خارجه گفت: به شرط آنکه ایران و 1+5 بدون توجه به مسائل حاشیه ای پای میز مذاکرات هسته ای بنشینند این مذاکرات در آذرماه منتهی به توافق می شود.
پایبندی به تعهدات ژنو، شرط رسیدن به توافق نهایی هسته ای

علی خرم در گفت و گو با «اقتصاد نیوز» در رابطه با نشست آتی ایران و 1+5 که پس از مذاکرات فشرده نیویورک برگزار می شود، گفت: این مذاکرات تنها در صورتی به ثمر می رسد که طرفین مذاکره کننده با همان شیوه و روش پیش از مذاکرات وین 6 به گفت و گو بپردازند.

وی افزود: تا پیش از مذاکرات تیرماه سال جاری ایران و 1+5 با عزمی راسخ پای میز مذاکره حاضر می شدند و با چندین دور مذاکرات دو جانبه و چندجانبه سعی کردند تا به اتفاق نظر دست پیدا کنند.

مشاور وزیر امورخارجه تاکید کرد: جهان که از شعارهای تند و تیز دولت های نهم و دهم به تنگ آمده بود با استقبال از روی کار آمدن دولت روحانی تلاش کرد تا به بهترین شکل به مذاکره با این دولت بپردازد.

وی ادامه داد: نخستین گام را هم آمریکایی ها برداشتند و در توافق ژنو در کنار ما و در برابر اسرائیلی ها و دیگر همپیمانانشان قرار گرفتند.

به گفته خرم اما تصمیمات روزهای آخر ایران در مذاکرات وین 6 موجب شد تا طرفین برای جلوگیری از شکست مذاکرات با تمدید چهار‌ماهه آن موافقت کنند.

وی یادآور شد: طرح این موضوع که ما می‌خواهیم غنی‌سازی در فلان سطح باشد، موجب بروز این وضعیت شده بود و همین موضوع بهانه ای شد تا رسانه های غربی با جنجال سازی بر روی این موضوع اعلام کنند که ایران مواضع حداکثری خود را در مذاکرات مطرح کرده و به توافق ژنو بی توجه است.

مشاور وزیر امورخارجه با اشاره به دیدارهای ماه های اخیر مقامات ایرانی و روسی تاکید کرد: حالا با این همه تلاش های واشنگتن شاید چندان قابل قبول نباشد که ما با نزدیکی به جبهه شرق، از غرب دور شویم.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات هفته های آتی ایران و 1+5 نشان می دهد که موضع اصلی ایران در مذاکرات هسته ای چیست و آیا طرفین  واقعا به دنبال دستیابی به توافق هستند یا خیر؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید