تحلیلگران کیتکو :

فعالان بازار طلا منتظر گزارش بازار کار آمریکا هستند

کدخبر: ۱۰۶۲۶۳
در حالی که گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری قرار است فردا جمعه منتشر شود، سرمایه گذاران بین المللی منتظر تاثیرات این گزارش بر قیمت طلا هستند.
فعالان بازار طلا منتظر گزارش بازار کار آمریکا هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در صورت عملکرد ناامید کننده اقتصاد آمریکا در زمینه اشتغال احتمالا ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو خواهدشد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش در صورت بهبود اوضاع بازار کار آمریکا نیز احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بیشتر خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو و تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای اجرای محرک پولی جدید قرار گرفته و با کاهش شدیدی روبرو شده است.

افزایش چشمگیر نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. موسسه تحقیقاتی ای دی پی نیز اعلام کرد که بخش خصوصی آمریکا در ماه اکتبر بیش از 230 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

گزارش سایت طلا می افزاید به اعتقاد کارشناسان اقتصادی نرخ بیکاری آمریکا طی ماه گذشته به 5.9 درصد رسیده است. به نظر می رسد تا زمانی که انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا ادامه داشته باشد باید منتظر ادامه روند نزولی قیمت طلا باشیم.

بارت ملک تحلیلگر موسسه تی دی سکیوریتی در این باره تاکید کرد که انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا بزرگترین شوک موجود نسبت به قیمت طلا به شمار می رود. اگر اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از 234 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد باید منتظر کاهش شدید قیمت طلا و نقره باشیم.

وی افزود: ولی اگر گزارش وزارت کار آمریکا نشانگر عملکرد ضعیف بازار اشتغال باشد قیمت طلا و نقره با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

البته کارشناسان اقتصادی بر این باورند که برگزاری نشست امروز بانک مرکزی اروپا نیز می تواند تا حدی موجب افزایش قیمت طلا شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بانک مرکزی اروپا با اجرای محرک پولی بیشتر زمینه لازم برای کاهش ارزش یورو در برابر دلار را فراهم کرده اند و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و انتشار گزارش وزارت کار آمریکا احتمالا موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی خواهد شد.
منبع : سایت طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید