بورس تهران فردا چگونه آغاز به کار می کند؟

پیام تمدید مذاکرات برای سهامداران ایرانی چیست؟ خرید یا فروش؟

کدخبر: ۱۰۷۲۶۰
اعلام نتایج این مذاکرات مبنی بر تمدید آن در بعداز ظهر امروز چه تاثیری در فردا بر بورس تهران می گذارد موضوعی است که به دغدغه های بورس بازان در شبکه های مجازی و تالارهای گفت وگوی بورسی تبدیل شده است.
پیام تمدید مذاکرات برای سهامداران ایرانی چیست؟ خرید یا فروش؟

به گزارش «اقتصاد نیوز»،  شاخص بورس در حالی در بازار امروز تحت تاثیر خوش بینی ها ناشی از امکان توافق مذاکرات هسته ای اثر مثبت گذاشت و باعث شد تا در آستانه کانال 76 هزار واحدی قرار گیرد اما اعلام نتایج این مذاکرات مبنی بر تمدید آن در بعداز ظهر امروز ،فردا چه تاثیری  بر روند مبادلات سهام در بورس تهران می گذارد موضوعی است که به دغدغه های بورس بازان در شبکه های مجازی و تالارهای گفت وگوی بورسی تبدیل شده است.

در حال حاضر مهم ترین پرسش سهامداران و معامله گران بازار این است که بازار فردا با توجه به اعلام نتیجه مذاکرات سوم آذر چه وضعیتی خواهد داشت. آیا به رشد ادامه می دهد و یا با ریزش مواجه می شود؟

برخی از بورس بازان در گفت و شنودهای خود در گروه های وایبر و تلگرام نسبت به اعلام تمدید مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرده اند. آنها معتقدند اعلام نتیجه تمدید مذاکرات می تواند همچنان اثر مثبت بر بازار داشته باشد.هرچند که نشست خبری امشب رئیس جمهور نیز می تواند فردا بر رفتار سهامداران اثر بگذارد.

اما در مقابل عده ای معتقدند که تمدید مذاکرات در شرایط فعلی و انتظار برای 7 ماهه آینده در جهت انجام توافق در مذاکرات هسته ای به شکلی باعث می شود تا دوباره معاملات با سردرگمی و رکود مواجه شود. برخی می گویند بازار فردا با افت روبرو می شود اما برخی اعتقاد دارند باید منتظر ماند و به آینده امیدوار بود.
با این حال برخی تحلیل گران مستقل اعتقا دارند حتی اگر مبادلات فردا با افت مواجه شود،این روند موقتی بوده و بورس تهران با توجه به وضعیت فعلی شرکت ها،احتمالا رو به رشد خواهد بود.
هرچند کارشناسانی هم وجود دارند که توصیه می کنند نباید دل به تحولات سیاسی بست و باید نسبت به اخبار صنایع و وضعیت درونی اقتصاد ایران حساس بود در این صورت احتمالا با بهبود وضعیت تولید در کشور،باید منتظر افزایش شاخص سهام هم بود.

با این حال این پرسش که آیا فردا بورس ریزش می کند یا اینکه بورس بازان همچنان با امیدواری نسبت به آینده به دور از رفتارهای هیجانی اقدام به معامله می کنند موضوعی است که اکنون به بحث داغی در شبکه های مجازی تبدیل شده است.

بورس بازانی که در یکسال گذشته به طور جدی اخبار مذاکرات هسته ای را پی گیری کرده اند و تاکنون باتوجه به تاثیرات مذاکرات هسته ای در بازار در مقطعی سود برده اند اما در مقطعی دچار زیان شده اند.
آن چه امروز به عنوان نکته مثبت می توان به آن توجه کرد این است که ایران بازی را نباخته و هم چنان موفق به حفظ شرایط مذاکره شده است و باز هم فرصت دارد تا شرایط را مدیریت کند.
براین اساس در بازار امروز بیشتر بورس بازان که پیش بینی ها خود را بر رسیدن توافق در مذاکرات گذاشته بودند خوش بینانه خرید کردند بطوریکه شاخص در ساعات اولیه بازار بیش از 700 واحد افزایش یافت و از کانال 76 هزار واحد عبور کرد اما در ساعت پایانی بازار تب ناشی از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای فروکش کرد و شاخص در نهایت به رشد 559 واحدی رضایت داد و دوباره به کانال 75 هزار واحدی بازگشت.
تحلیل گران می گویند اقتصاد ایران باید مسیر دیگری غیر از مسیر وین یا ژنو برگزیند.به هرحال نمی توان تا مدت ها نشست و منتظر اعلام نتایج مذاکرات بود.




اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید