اجساد مومیایی در کهریزک

کدخبر: ۱۰۷۴۶۹
کارشناسان پزشکی قانونی می گویند مومیایی کردن اجساد نیاز به تزریق مواد شیمیایی ندارد و تنها از طریق ضد عفونی کردن جسد انجام می شود.
اجساد مومیایی در کهریزک

مهر نوشت:

بشیر نازپرور در پاسخ به اینکه هزینه مومیایی کردن هر جسد در پزشکی قانونی تهران (کهریزک) چقدر است؟ گفت: طبق جدول تعرفه‌های پزشکی قانونی هزینه مومیایی کردن به تنهایی یک میلیون و 500 هزار تومان است. البته هزینه نگهداری، تابوت و غیره هم در تعرفه‌ها عنوان شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا اگر یک شهروند ایرانی درخواست کند تا امواتش مومیایی شود این کار را انجام می‌دهید؟ گفت: مومیایی کردن اجساد در ایران ممنوع است و این کار تنها برای اتباع خارجه که در کشور فوت می‌کنند و برای سالم ماندن جسد و جلوگیری از فساد جسد در مسیر انتقال انجام می‌شود.

نازپرور می‌گوید: وقتی فردی خارجی در یک کشور به هر دلیلی فوت کند و خانواده‌اش درخواست کنند متوفی به کشورش بازگردد پزشکی قانونی یک سری اقداماتی را در دستور کار خود دارد. ابتدا اینکه باید علت فوت متوفی را مشخص کرده و بعد اقدام به مومیایی کردن جسد برای انتقال از ایران به کشور مقصد کند. بعد از اقدامات اداری و فرایند مومیایی شدن توسط متخصصین پزشکی قانونی گواهی تایید مومیایی شدن به سفارتخانه کشور مقصد در ایران ارسال شده تا به وسیله آن تمامی اقدامات اداری در بخش هواپیمایی و گمرکی انتقال متوفی انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید