دلار 3400 تومان شد

کدخبر: ۱۰۷۴۸۰
امروز نرخ غیر رسمی دلار در بازار تهران نزدیک به 100 تومان گران شد.
دلار 3400 تومان شد

به گزارش اقتصادنیوز، نرخ غیر رسمی دلار در بازار تهران به 3400 تومان رسید که نسبت به آخرین معاملات روز پنج شنبه نزدیک به100 تومان گران شده است.
به عقیده کارشناسان، یکی از عمده دلایل افزایش قیمت دلار، کاهش قیمت نفت است به نحوی که هر چه قیمت نفت کاهش پیدا کند باید قیمت دلار به همان نسبت افزایشی را تجربه کند که در نهایت تعادل و برابری ایجاد شود.
همچنین، دلیل بعد مربوط به افزایش دویست تومانی قیمت پیشنهادی دلار در بودجه سال آینده است. بازار غیر رسمی نسبت به این تصمیم دولت واکنش روانی نشان داده و قیمت افزایش پیدا کرده است. از طرفی ولی اله سیف هم اعلام کرد دیگر بدنبال یکسان سازی نرخ ارز نیست. این موضوع هم باعث افزایش قیمت می شود چرا که شعار دولت یازدهم از ابتدا یکسان سازی نرخ ارز بوده است که ظاهرا بدلیل شرایط بین المللی پیش آمده فعلا قصد یکسان سازی نرخ ارز در کشور وجود ندارد.
از طرف دیگر،  عدم توفیق در مذاکرات هسته‌ای و تمدید آن برای هفت ماه دیگر نیز می تواند به لحاظ روانی بر قیمت دلار تاثیر بگذارد چرا که تا هفت ماه دیگر دولت اوباما اقلیت ممکن را در مجلس سنا دارد و از طرفی دیگر لابی صهیونیسم و متحدان منطقه‌ای آمریکا نیز اجازه نخواهند داد تا توافق به شکل ایده آل صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید