یارانه ایرانیان مقیم خارج حذف شد

کدخبر: ۱۰۷۴۸۱
نماینده مردم شیراز از حذف ایرانیان مقیم خارج از دریافت یارانه نقدی خبر داد و گفت: دولت اولین قدم را برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در راستای پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند برداشت.
یارانه ایرانیان مقیم خارج حذف شد

مهر نوشت:

جعفر قادری اظهار کرد: دولت بدون اعلام رسانه‌ای ایرانیان مقیم خارج را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد.

وی ادامه داد: حذف یارانه نقدی این افراد و دلایل آن به اطلاعشان رسیده است.

قادری این اقدام دولت را مثبت خواند و گفت: سرعت حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی کند است و باید دولت سریعتر افراد بیشتری را حذف کند تا منابع هدفمندی یارانه آزاد شده و مورد استفاده اقشار مختلف قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که این اقدام دولت برای کارگران فصلی ایجاد کرده است، گفت: کارگران فصلی در استان های جنوبی کشور زندگی می کنند که ۶ ماه از سال را در کشورهای حاشیه خلیج فارس کار می کنند و بقیه سال با استفاده از درآمد خود زندگی می کنند این افراد از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند و نباید یارانه آنها قطع شود.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: علاوه بر این همه دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند نیز از تمکن مالی قابل قبولی برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها مبنای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی باید درآمد و ثروت آنها باشد و خارج از کشور کار کردن یا ساکن داخل کشور بودن، مبنا و ملاک درستی برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید