سقوط شاخص بورس به کانال 69 هزار واحدی

بورس تهران در وضعیت قرمز

کدخبر: ۱۰۸۲۰۴
در بازار امروز (دوشنبه) شاخص با ریزش بیش از 700 واحد به کانال 69 هزار واحدی سقوط کرد.
بورس تهران در وضعیت قرمز

به گزارش «اقتصاد نیوز»، شاخص بورس در بازار امروز با شکست خط مقاومتی 70 هزار واحدی به کانال 69 هزار واحدی سقوط کرد تا نگرانی‌ها از وضعیت بازار سرمایه در ماههای اخیر افزایش یابد.

در حالی که گفته می‌شود بازار سرمایه خود را آماده برای تغییر رئیس سازمان بورس می‌کند خبری که در هفته گذشته گویا رنگ واقعیت به خود گرفته است اما ظاهراً سهامداران تالار شیشه‌ای ترجیح داده اند در انتظار برنامه‌ها و سیاست‌های رئیس جدید نمانند و با فروش سهم‌هایشان از بازار خارج شوند.

شاخص بورس در حال حاضر یک ساعت مانده به پایان معاملات امروز بیش از 700 واحد ریزش کرده است و به نیمه کانال 69 هزار واحدی سقوط کرده است.

تشدید فضای ابهام در بازار سهام ناشی از عواملی چون ادامه کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، مشخص نبودن دورنمای مذاکرات سیاسی، ابهام در سیاست‌های اقتصادی دولت در بودجه سال 94 و مسائل ناشی از تغییر رئیس سازمان بورس، دست به دست هم داده است تا در بازار امروز برای اولین بار شاخص بورس در سال جاری به کانال 69 هزار واحدی سقوط کند.

در بازار امروز تا به این لحظه اغلب نمادها قرمز پوش شده اند و در این بین نمادهای وبملت، رمپنا، وغدیر، کچاد، و تجارت، فولاد و وپارس بیشتر سهم در ریزش شاخص داشته‌اند.

به‌رغم ادامه ریزش سنگین بازار سهام و رسیدن بازدهی منفی بازار به حدود 12 درصد، کارشناسان بازار سهام معتقدند که بزودی با قطعی شدن تغییرات در سازمان بورس و آمدن رئیس جدید، حمایت دولت از بازار سهام و جلویگری از ایجاد نوسانات قیمت ارز در بازار دلالی و کاهش تلاطمات قیمت نفت در بازارهای جهانی باعث خواهد شد روند نزولی بازار سهام متوقف شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید