جاده‌های در دست ساخت ۴۰سال زمان نیاز دارند 

کدخبر: ۱۰۹۳۳۹
مدیرعامل شرکت ساخت گفته است که برای اتمام پروژه‌های در حال احداث حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با احتساب بودجه فعلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اتمام راه‌های در دست احداث به ۴۰ سال زمان نیاز است. 
جاده‌های در دست ساخت ۴۰سال زمان نیاز دارند 

به گزارش «اقتصاد نیوز» علی نورزاد گفت: با همکاری نمایندگان‌ مجلس شورای اسلامی و تصویب تبصره‌های پیشنهادی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ و تامین منابع اعتباری از مجاری دیگری جز بودجه عمومی کشور، می‌توان بر این مشکل فایق آمد.

به گفته نورزاد به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بودجه پیشنهادی شرکت در سال ۱۳۹۴ را ۲۷ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 5.2 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، پنج تا هفت میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه‌آهن و هفت تا ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گران شدن هزینه ساخت انواع راه‌ها از یک سو و کاهش قیمت نفت و اثر آن بر بودجه عمومی کشور از سوی دیگر موجب شده تا تامین اعتبار ۶۰۰ پروژه زیرساختی در دست احداث با اتکا به بودجه عمومی امری ناممکن به نظر برسد و باید با همکاری دولت و مجلس‌ شورای اسلامی بستر لازم برای استفاده از منابع دیگری چون فروش اوراق مشارکت، فروش سهام بنگاه‌های دولتی، منابع فاینانس و از این قبیل فراهم شود.

نورزاد کمک به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل را در ‌‌نهایت زمینه ساز توسعه پایدار در کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به نقش راه به عنوان بستر ساز توسعه، در صورتی که همکاری‌های لازم توسط تمامی دستگاه‌های حکومتی برای پیشبرد اهداف در این حوزه صورت گیرد، در آینده‌ای نزدیک شاهد تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توسعه زیربناهای حمل و نقل در کشور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی‌ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالاخص در نقاط محروم‌تر کشور، موضوع زیرساخت‌ها است که این مطالبه عمومی موجب دغدغه نمایندگان مجلس نیز شده، اما جامه عمل پوشاندن به خواست مردم نیازمند تامین منابع مناسب برای توسعه زیرساخت‌ها است که امیدواریم همه نمایندگان در این موضوع به عنوان پشتیبان دولت عمل کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید