عضو شورای عالی بورس:

ارزانی طلای سیاه، کاروبار بورس را کساد کرد

کدخبر: ۱۰۹۳۴۳
عضو شورای عالی بورس گفت: نوسان قیمت نفت، کاهش بودجه عمومی کشور و افزایش محدودیت های ناشی از بخش های اقتصادی، باعث شده که افت شاخص بورس را شاهد باشیم.
ارزانی طلای سیاه، کاروبار بورس را کساد کرد

به گزارش «اقتصادنیوز»، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط با دلایل ریزش شاخص بورس در ماه‌های اخیر، گفت: طبیعتا عواملی از قبیل نوسان قیمت نفت، کاهش بودجه عمومی کشور و افزایش محدودیت های ناشی از بخش های اقتصادی، باعث می شود که شاخص بورس کاهش یابد، چراکه بازار بورس در کنار عوامل اقتصادی حرکت می کند.

او  با اشاره به ارتباط بین شاخص و فضای اقتصادی کشور، تصریح کرد: به هر حال امیدواریم که متناسب با اصلاح مباحث اقتصادی، شاهد رشد اقتصادی و شاخص بورس باشیم.

پورابراهیمی  کاهش شاخص بورس را تنها مربوط به بازار سرمایه ایران ندانست و افزود: افت قیمت نفت باعث شده که بازار بورس کشورهای عربی هم در وضعیت خوبی قرار نداشته باشد و این امر، کاملا طبیعی تلقی می شود.

بنابر گزارش سایت خانه ملت؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: نوسان در سیکل های اقتصادی، کاملا در بازار سرمایه نمایان می شود، البته ممکن است که در برخی مواقع هم این موضوع با تاخیر همراه باشد، اما در کل، وضعیت اقتصادی کشور، به‌طور حتم در شاخص بورس اثرگذار است.

 پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا نمایان شدن علائم خروج از رکود، بر بازار سرمایه اثر مثبت می گذارد، گفت: برای نمایان شدن علائم خروج از رکود، باید تا پایان سال مالی صبر کرد و علائم تیکه ای یک روش نوآورانه بوده، اما در کل، اگر شاخص ها بیانگر بهبود وضعیت باشد، قطعا آثار آن را با کمی تاخیر در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید