پای پهباد‌ها به مریخ هم می‌رسد

کدخبر: ۱۱۰۹۱۱
پهباد‌هایی که مخصوص مریخ ساخته خواهند شد می‌توانند جلوتر از کاوشگر‌ها حرکت کنند و دید بسیار بهتری نسبت به تعیین مسیر کاوشگر به مهندسان ناسا بدهند تا آنها بتوانند با اطلاعات بهتر و کامل‌تری مسیر پیش روی کاوشگر‌های مریخی را تعیین کنند.
پای پهباد‌ها به مریخ هم می‌رسد

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از «د ورج» کاوشگر‌ها به دلیل شرایط نامناسب سیاره مریخ به سختی می‌توانند جا به جا شوند. از طرف دیگر کاوشگر‌ها قادر به تشخیص ناهموار‌های دورتر از خود نیستند و از روی زمین نیز مهندسان تنها با نگاه کردن به عکس‌های ماهواره‌ای کمک خیلی زیادی نمی‌توانند به کاوشگر‌ها بکنند. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (‌جی‌پی‌ال) شاید راه حل هوشمندانه‌ای برای حل این مشکل داشته باشند.

ربات‌های دیده‌ور هوایی می‌توانند به کاوشگر‌ها کمک شایانی کنند. آنها پیشنهاد کردند که با استفاده از پهباد‌هایی که مخصوص مریخ ساخته خواهند شد می‌توانند جلوتر از کاوشگر‌ها حرکت کنند و دید بسیار بهتری نسبت به تعیین مسیر کاوشگر به مهندسان ناسا بدهند تا آنها بتوانند با اطلاعات بهتر و کامل‌تری مسیر پیش روی کاوشگر‌های مریخی را تعیین کنند.

حتی می‌توان نقاطی را برای آینده تعیین کرد که یک کاوشگر نمونه‌های جمع آوری کرده خود را برای کاوشگر‌های آینده در جایی ذخیره کند. نمونه اولیه این پهباد ساخته شده است و در مرحله آزمایش به سر می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید