یومتال پیش‌بینی کرد

بازار فولاد تحت تاثیر افزایش موجودی انبارهای چین

کدخبر: ۱۱۲۶۰۴
یومتال پیش‌بینی کرد، افزایش موجودی انبارهای فولاد چین، قیمت این کالا حتی با وجود افزایش تقاضا، بالا نخواهد رفت.
بازار فولاد تحت تاثیر افزایش موجودی انبارهای چین

به گزارش اقتصادنیوز، براساس پیش‌بینی‌های یومتال، قیمت شمش آهن در «تانشان» چین روز گذشته 314 دلار در هر تن افزایش یافت. قیمت پیشنهادی آهن چین امروز در هر تن 316 دلار و 61 سنت بسته شد که این مبلغ هفت دلار و یک سنت پایین‌تر از آخرین رقم مناقصه‌است. با اینحال این رقم تقریبا از مبلغ فروش لحظه‌ای شمش‌آهن بالاتر است.

بنابر پیش‌بینی‌های یومتال، مشتقات اصلی فولاد نظیر میلگرد و نورد، نیز با افزایش سفارشات روبرو شده‌اند. قیمت فولاد در بازار شانگهای نیز ثابت مانده درحالیکه در بازارهای پکن و گوانگژو، قیمت‌ها شیب نزولی داشته‌اند. به‌دلیل اینکه موجودی انبارهای داخلی محصولات فولاد ساختمانی همچنان بالا بوده و اخیرا نیز خریداران جنوبی تمایلی به خرید از بازارهای شمال چین نشان نمی‌دهند، که این مساله به بازارهای اطراف پکن آسیب زده‌است.

ازسوی دیگر، محدودیت‌های زیست محیطی، ظرفیت تولید کارخانجات برخی مناطق چین را کاهش داده‌ که درنتیجه قیمت برخی مقاطع فولادی نظیر نبشی و نورد سرد، رو به افزایش رفته‌است.

یومتال همچنین اعلام کرد: به‌دنبال افزایش موجودی انبارهای فولاد چین که در طول تعطیلات سال نو قمری این کشور رخ داد، بازار فولاد کساد شده‌ و میزان تقاضا ازسوی تولید‌کنندگان و کارخانجات تولید خودرو نیز درحال حاضر بالا نیست و حتی باوجود افزایش تقاضاها نیز، بالابودن ذخایر انبارهای فولاد، از افزایش قیمت‌ها جلوگیری خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید