انگلیس برای ساخت دیوار امنیت سایبری به آمریکا پیوست

کدخبر: ۱۱۳۱۹۸
انگلیس نیز به تبعیت از آمریکا برنامه خود برای توسعه دیوارهای امنیت سایبری را رونمایی کرد.
انگلیس برای ساخت دیوار امنیت سایبری به آمریکا پیوست
جرائم سایبری روز به روز در حال افزایش هستند و از این رو نیازمندی به تخصص امنیت سایبری نیز به همین تناسب دو چندان شده و بسیاری از کشورهای پیشرفته به فکر راه‌حلی برای عقب نماندن از این نیاز بالقوه هستند.

انگلیس در حال بررسی فضای مجازی برای افزایش تعداد کارشناسان امنیت سایبری بالاخص از میان قشر جوان‌تر جامعه است و می‌خواهد این کار را با هل دادن آنها به سمت کارآموزی در محیط‌ای واقعی کسب‌وکار انجام دهد.

فرانسیس ماود رئیس دفتر نخست وزیر انگلیس گفته است که انگلیس برنامه ملی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه امنیت سایبری دارد.

وی همچنین گفته است که انگلیس در بخش امنیت سایبری پر جنب و جوش است و این طرح بلند مدت را هم برای امن کردن فضای کسب‌وکارهای آنلاین انجام می‌دهد.

ماود در اظهارات خود گفته که ما نیازمند انباره‌ای از متخصصان امنیت سایبری برای آینده هستیم و رویکرد خود را بر جذب نیروهای جوان گذاشته‌ایم به این طریق که امنیت سایبری را در ابتدا به یکی از واحدهای درسی مهم در رشته‌های مرتبط تبدیل می‌کنیم و بعد به سمت جذب نخبگان می‌رویم.

این واحد درسی قرار است به مبحثی مهم و اجباری برای تمامی دانشجویان کارشناسی انگلیس در رشته‌های مرتبط تبدیل شود.

در طول این هفته، آمریکا و انگلیس برنامه جدی خود برای توسعه بسترهای امنیت سایبری را با سرمایه‌گذاری ویژه رونمایی کردند و قطعا کشورهای دیگر نیز دست روی دست نگذاشته‌اند و شاید بهتر باشد سال 2015 را سال تجهیز شدن به دیوارهای امنیتی در فضای مجازی دانست.

منبع: تسنیم
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید