آتن پیش از پایان ضرب‌الاجل دست به‌کار شد

ارائه فهرست اصلاحات اقتصادی ازسوی دولت یونان

کدخبر: ۱۱۴۵۷۷
دولت یونان تا پیش از پایان مهلت ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا و با امید به دریافت سریع‌تر کمک‌های مالی جدید، فهرست جدید و جامعی از اصلاحات اقتصادی خود را ارائه کرد.
ارائه فهرست اصلاحات اقتصادی ازسوی دولت یونان

به گزارش اقتصادنیوز، دولت یونان و مقامات اتحادیه اروپا تایید کردند که آتن فهرست جدید و بلندبالایی از اصلاحات اقتصادی خود را که گشاینده قفل اعطای کمک‌های مالی اروپا به این کشور است، ارائه کرده و بدین‌ترتیب مذاکره با وام دهندگان بین‌المللی آغاز خواهد شد.

به گزارش دویچه‌وله، دولت چپگرای یونان اعلام کرده که درحال نهایی کردن فهرست جدید و جامع اصلاحات اقتصادی خود است و امید دارد این اصلاحات بتواند باقیمانده کمکهای مالی که در دست وام دهندگان بین‌المللی قراردارد را آزاد کند.

خبرگزاری رویترز با استناد به گفته‌های مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد: دولت یونان فهرست اصلاحات اقتصادی خود را روز جمعه به گروه وام دهندگان بروکسل ارائه کرده که این اقدام دولت آتن در راستای توافقات قبلی مبنی بر ضرب‌الاجل تعیین شده یعنی روز دوشنبه هفته جاری صورت پذیرفته‌است.

«نیکوس فیلیس»، از اعضای حزب چپ‌گرای سیریزا به خبرگزاری DPA گفت: این فهرست شامل 18 اصلاح اقتصادی می‌شود که درصورت اجرا، تا پایان سال برای این کشور سه میلیارد یورو معادل سه میلیارد و 26 میلیون دلار عایدی خواهد داشت پمن اینکه کاهش دستمزدها و حقوق بازنشستگی در این طرح جایی ندارند.

آیا این اصلاحات برای نجات یونان کافی است؟
آتن تصریح کرد این اقدامات شامل برداشتن گام‌های بیشتر برای مقابله با فرار مالیاتی با کمک یک سیستم مستقیم آنلاین که صاحبان مشاغل و ادارات مالیات را به‌هم مرتبط می‌کند، خواهد شد.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان گفت: امیدوارم این اقدام بتواند تمایل سرمایه‌گذاران به پرداخت مالیات و درآمد مالیاتی را افزایش دهد. ارائه این فهرست اصلاحات درحالی صورت می‌گیرد که «یانیس واروفاکیس»، وزیر اقتصاد یونان خبر روزنامه «بیلد» آلمان مبنی بر استعفا از این سمت را تکذیب کرده‌است.

گروهی از وام دهندگان خاص به یونان قصد دارند این فهرست پیشنهادی یونان را قبل از ارائه به وزرای اقتصادی منطقه یورو مورد بازبینی قرار دهند. این درحالیست که یونان درحال حاضر نیاز مبرمی به کمکهای مالی جدید دارد تا از ورشکستگی و خروج ناگزیر از منطقه یورو نجات یابد.

خبرگزاری DPA به نقل از یک مقام دولتی یونان اعلام کرد: یونان دیگر تا زمانی‌که کمک‌های مالی جدید سریع‌تر به آن تزریق نشود، قادر به پرداخت بدهی‌های خود نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید