گزارش از وضعیت بازار جهانی غلات

تولید غلات روسیه کاهش می‌یابد

کدخبر: ۱۱۴۶۷۷
بر اساس آخرین گزارش وزارت کشاورزی آمریکا افزایش هزینه کشت‌ و کار در روسیه در پی مشکلات اقتصادی این کشور افزایش داشته است همین مورد منجر به کاهش 11درصدی در میزان کشت غلات به ویژه گندم شده است.
تولید غلات روسیه کاهش می‌یابد
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سایت اگری‌مانی، بر اساس آخرین گزارش وزارت کشاورزی آمریکا افزایش هزینه کشت‌ و کار در روسیه درپی مشکلات اقتصادی این کشور افزایش داشته است همین مورد منجر به کاهش 11درصدی در میزان کشت غلات به ویژه گندم  شده است.
بر اساس آمار وزارت کشاورزی آمریکا تولید غلات روسیه برای سال زراعی 2016-2015 نسبت به دوره قبل‌تر کاهش می‌یابد و به سطح 92 میلیون تن می‌رسد.
انتظار افت محصول در پی کاهش سطح زیر کشت بهاره نسبت به فصل پاییز ایجاد شده است. سطح زیر کشت در فصل پاییز 12 درصد، رقمی در حدود دو میلیون هکتار بیشتر بوده است.
در توضیح علت این کاهش تغییرات اساسی در وضعیت مالی کشاورزان و بدتر شدن وضعیت مالی ذکر شده است. رکود اقتصادی و تورم سنگین منجر شده است هزینه‌های مربوط به کشت در بهار 2015 نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته باشد.
این گزارش اعلام کرده است وضعیت اقتصادی ضعیف در کنار کسری بودجه اقتصادی دولت فدرال، بدهی بالای کشاورزان، کاهش ارزش روبل و نرخ بهره بالا همگی دست به دست هم داده‌اند تا دریافت وام را برای کشاوزان روسی سختتر از گذشته کنند.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید