سوغات آخوندی از فرانسه/ناوگان هوایی کشور قرار است چه تغییری کند؟

کدخبر: ۱۲۰۵۱۱
وزیر راه وشهرسازی گفته است:در سال‌های آینده نزدیک 400 هواپیما سفارش خواهیم داد، حال این پرسش مطرح می‌شود که ناوگان هوایی کشور به چه تعداد هواپیمای جدید نیاز دارد و قرار است در آینده چه تغییراتی کند؟
سوغات آخوندی از فرانسه/ناوگان هوایی کشور قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش اقتصادنیوز، برداشته شدن تحریم‎ها ، خرید و سفارش هواپیمای جدید ، خرید دستگاه‌های کمک ناوبری در آینده نزدیک از اروپا، دعوت مسئولان فرانسه از وزیر راه و شهرسازی ایران برای حضور در نمایشگاه صنایع هوانوردی جهان در پاریس و آمادگی شركت‌های بیمه‌ای اروپایی برای ورود به بازار هواپیمایی ايران همگی از جمله خبرهای هوایی کشور در هفته گذشته بودند،خبرهایی که شاید بتوانند چندسالی میانگین سنی ناوگان هوایی کشور را جوان‌تر کنند.

پس از آخرین سفر آخوندی به پاریس ، انگار خوش‎بینی‎های وزیر راه و شهرسازی بیش از پیش شده است و نه تنها روابط ایران و فرانسه را مناسب می‎داند بلکه می‎گوید احتمال سفارش هواپیمای جدید آن هم به تعداد 400فروند وجود دارد .

عباس آخوندی در جریان سفر پرخبرش به فرانسه با رئيس اجرايی گروه ايرباس در پاريس دیدار کرد که به گفته برخی کارشناسان و صاحبنظران نتیجه این مذاکره مثبت بوده است.

در این باره نیز دبیر انجمن شرکت‎های هواپیمایی به اقتصادنیوز گفت: بر اساس مطالعات و پژوهش‎های صورت گرفته نیاز کشور به ناوگان هوایی مشخص شده است و حتما وزیر راه و شهرسازی برنامه‎ای در سر دارد و باید منتظر بود تا این برنامه‎‎ها تدوین و اجرایی شود .

در جریان این سفر آخوندی از سفارش 400 فروند هواپیما خبر داده است. به گفته وی، در حال حاضر ناوگان هوایی کشور دارای 247 هواپیما است که متوسط سن آنها 20سال است، بنابراین باید ناوگان جدید جایگزین شود و در سال‎های آینده نزدیک به 400 هواپیما سفارش داده می‎‎شود.

همچنین به گفته مقصو داسعدی سامانی،د بیر انجمن شرکت‎های هواپیمایی ابتدا باید نیاز ناوگان هوایی مشخص شود و پس از آن برای ورود هواپیما اعلام نظر شود. بنابراین اظهار نظر از اینکه ورود این تعداد هواپیما به کشور خوب یا بد است زود است.

وی در این باره اظهار کرد:نمی‎توان صراحتا گفت که ناوگان هوایی کشور به چه تعداد هواپیمای متوسط، کوچک و پهن‎پیکر نیاز دارد. چرا که ابتدا باید این بخش‌ها شناسایی شوند و اینکه ناوگان چقدر به همه این هواپیماها نیاز دارد بررسی شود و سپس برای تعداد و نوع نیاز آن تصمیم‌گیری کنند.

سامانی افزود: به طور مثال بر اساس پژوهش‎های انجام شده دوسال گذشته این گونه برآورد شد که حدود 115 هواپیمای زیر 100نفر، حدود 200هواپیما 100 تا 200نفره و حدود 80هواپیمای بالای 200نفر نیاز است.

دبیر انجمن شرکت‎های هواپیمایی تاکید کرد: البته این همه نیاز ناوگان هوایی کشور نیست و ممکن است دراین دوسال تغییراتی در بخش نیازهای سازمان انجام شده باشد. ممکن است بخشی از نیازها برطرف و بخشی برطرف نشده باشد . در این صوت باید منتظر ماند تا وزیر راه و شهر سازی برنامه‎های این بخش را اعلام کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به پاریس مذاکره با وزیر حمل و نقل فرانسه صورت گرفته است. همچنین در جریان این سفر آمادگی فرانسوی‌ها برای تقویت مناسبات تجاری با ایران، ورود سه دستگاه کمک ناوبری به ایران تا شش ماه آینده و راه‌اندازی پروازهای میلان، آتن و اسپارتا از فرودگاه امام(ره) و آمادگی شركت‌های بیمه‌ای اروپایی برای ورود به بازار هواپیمایی ايران اعلام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید