خوش‌بینی کمیسیون توسعه ملی چین به تثبیت اقتصاد ظرف ماه‌های آینده

کدخبر: ۱۲۴۹۱۷
کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین اعلام کرد: به‌رغم فشار رو به پایینی که اقتصاد چین را تهدید می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد اهداف دولت تا پایان سال محقق خواهد شد.
خوش‌بینی کمیسیون توسعه ملی چین به تثبیت اقتصاد ظرف ماه‌های آینده

به‌گزارش اقتصادنیوز، کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت چین به‌منظور تثبیت اقتصاد کشور، از ابتدای سال اقدامات موثری را به‌کار بسته که این مساله می‌تواند رشد اقتصادی کشور را در سطح معقولی نگه‌دارد.

به‌گزارش داوجونز، دولت چین چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور را برای سال جاری هفت درصد تعیین کرد. دولت درعین حال قصد ایجاد دست‌کم 10 میلیون شغل و حفظ تورم مصرف‌کننده در نرخ پایین‌تر از سه درصد را دارد. کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین همچنین تصریح کرد: رشد اقتصادی در نیمه دوم سال تثبیت شده و دولت نیز همچنان به سیاست‌های تنظیمی خود همراه با کمک‌های مالی مشخص جهت کمک به اقتصاد، ادامه خواهد داد.

بیم اینکه دومین اقتصاد قدرتمند جهان به شدت درحال کند شدن است، طی روزهای اخیر سهامداران سراسر جهان را به‌ فروش کلی سهام خود واداشته به طوری‌که شاخص شانگهای کامپوزیت روز گذشته 8.5 درصد افت کرد.

همچنین، شاخص اولیه مدیران خرید Caixin نیز که یک شاخص ملی برای فعالیت بخش تولید در چین محسوب می‌شود، با سقوط به پایین‌ترین سطح 77 ماه گذشته خود، در ماه آگوست به 47.1 رسید درحالی‌که آخرین قرائت از این شاخص در ماه جولای 47.8 بوده است.

اعمال سیاست‌های متنوع ازسوی بانک‌مرکزی چین
بانک‌مرکزی چین در آینده‌ای نزدیک، با هدف تزریق نقدینگی بیشتر به نظام بانکی خود دست به اجرای برخی سیاست‌های پولی نوآورانه خواهد زد.

به‌گزارش وال‌استریت‌ژورنال، بانک مرکزی چین به‌منظور حصول اطمینان از نقدینگی کافی، استفاده از این ابزار را انعطاف‌پذیرتر خواهد کرد. افزایش وابستگی به ابزارهای پولی مختلف، نشان‌دهنده تزریق نقدینگی اخیر بانک مرکزی است که مبلغ 110 میلیارد دلار، معادل 17 میلیارد دلار به نظام بانکی، ازطریق تسهیلات میان مدت است. این ابزار، به‌عنوان یکی از ابزارهای مدیریت نقدینگی، جایگزین خرید ارزهای خارجی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید