دبیرکل اتاق بازرگانی بریتانیا پاسخ داد

کدام رفتار رهبر جدید حزب کارگر کسب‌وکارهای انگلیسی را نگران می‌کند؟

کدخبر: ۱۲۷۴۸۷
جان لانگ ورت، دبیر کل اتاق بازرگانی بریتانیا، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» از حزب مخالف انگلستان به خاطر استخدام یک تیم اقتصادی تمجید کرد، اما در عین حال موضع‌گیری ‌حزب کارگر درباره ملی‌ کردن بخش‌هایی از اقتصاد را به باد انتقاد گرفت.
کدام رفتار رهبر جدید حزب کارگر کسب‌وکارهای انگلیسی را نگران می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز، برنامه ریاضت اقتصادی دولت انگلستان، مجموعه اقداماتی است که برای کاهش مخارج عمومی اتخاذ شده است. کاهش‌ مخارج و هزینه‌ها بر نهادهایی از قبیل مؤسسه رفاه اجتماعی تأثیر گذاشته است. اتاق بازرگانی بریتانیا، یکی از طرفداران پروپا قرص اقدامات ریاضتی دولت است که انتظار می‌رود به کاهش کسری بودجه کمک کند.

جان لانگ‌ ورت در رابطه با اینکه حاکمیت جدید حزب کارگر بر انگلستان با سیاست ریاضت اقتصادی در تضاد هست یا نه، گفت: مسلماً کاهش کسری بودجه و در نهایت از بین بردن بدهی اقدام درستی است. موضع‌گیری کابینه انگلستان در خصوص سطح کسری بودجه در حال حاضر متزلزل است. اما سرعت کاهش کسری بودجه و بدهی سلیقه‌ای بوده و یک اصل اعتقادی نیست.

به گفته لانگ‌ورت همه‌چیز بستگی به آن دارد که حزب کارگر با چه سرعتی آمادگی لازم را برای جبران کسری داشته باشد و انگلستان را به جایگاهی برساند که بتواند در برابر شوک‌های خارجی مقاوت کند. وی تأکید کرد: این کار باید با سرعت معقولی انجام گیرد، اما سریع بودن آن، چندان هم حیاتی و حیثیتی نیست.

مجری «سی‌ان‌بی‌سی» خاطرنشان کرد که توماس پیکتی -از اعضای تیم اقتصادی منصوب‌ به‌عنوان مشاوران حزب کارگر- در یکی از مطبوعات گفته است که حزب کارگر فضای تازه‌ای ایجاد خواهد کرد و ریاضت اقتصادی را که تاکنون شکست خورده، افشا خواهد کرد. آیا این موضوع برای اتاق بازرگای بریتانیا نگران‌کننده نیست؟

لانگ‌ورت تأکید کرد که نگرانی اصلی وقتی خواهد بود که حزب کارگر تصمیم بگیرد برنامه کاهش کسری بودجه را لغو کند. وی افزود: به نظرم استخدام یک گروه اقتصاددان اقدام بسیار هوشمندانه‌ای است. مشکل حزب کارگر در چند سال گذشته، در واقع اهدافی نبوده که دنبال کرده‌اند؛ اما آن‌ها درواقع اقتصاد کشور را درک نکرده‌‌اند و نمی‌دانند کسب و کار چطور پیش می‌رود.

دبیرکل اتاق بازرگانی بریتانیا ادامه داد: به همین دلیل، حزب کارگر تصمیم گرفت با اهالی اقتصاد و کسب‌وکار مشورت کند تا نحوه کارکرد این مسائل را درک کرده و به اهدافش دست پیدا کند. این اقدام درستی از جانب حزب کارگر بوده است.

جان لانگ‌ورت، دفاع از قلمرو، نظم و قانون و حق مالکیت را از پایه‌های یک اقتصاد مستحکم در طولانی‌مدت برشمرد. به عقیده لانگ‌ورت، بروز مشکل در این سه زمینه، هر کسی را که در عرصه کسب‌وکار باشد نگران خواهد کرد.

مجری‌ «سی‌ان‌بی‌سی» با اشاره به موضوع ملی‌سازی بخش‌هایی از اقتصاد انگلستان، از لانگ‌ورت پرسید که آیا این برنامه موجب دلواپسی اتاق بازرگانی شده است؟‌

لانگ‌ورت تصریح کرد: همان‌طور که گفتم، حق مالکیت باعث ایجاد اعتماد در کسب و کار می‌شود. کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشوری نخواهد بود که امکان از دست دادن مالکیتش وجود دارد؛ در نتیجه ملی‌سازی نیز به مصیبت ختم خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید