ترسیم آینده نفتی ایران توسط بیژن زنگنه/تولید نفت بیش از میزان اعلام شده، افزایش می‌یابد

کدخبر: ۱۲۹۹۱۸
وزیر نفت عنوان کرد: پس از برداشته شدن تحریم، تولید نفت ایران بیش از آن چیزی که اعلام شد، افزایش خواهد یافت.
ترسیم آینده نفتی ایران توسط بیژن زنگنه/تولید نفت بیش از میزان اعلام شده، افزایش می‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز، وزیر نفت امروز به ترسیم صنعت نفت ایران در دوره پساتحریم پرداخت و عنوان کرد: پس از برداشته شدن تحریم، تولید نفت ایران بیش از آن چیزی که اعلام شد، افزایش خواهد یافت.

بیژن زنگنه نفت این سخن را در واکنش به اخبار منتشر شده که عنوان می کنند ایران توان افزایش تولید 500 هزار بشکه‌ای نفت را در پساتحریم ندارد، بیان کرد و ادامه داد: بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم‌ها، تولید نفت ایران 500 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند و امیدواریم با افزایش تولید بتوانیم اقتدار ایران و ظرفیت کاری صنعت نفت را به جهان نشان بدهیم.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، بیژن زنگنه در آیین افتتاح چهار طرح در مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که در پساتحریم علاوه بر افزایش ظرفیت تولید نیاز به نوسازی تجهیزات صنعت نفت نیز وجود دارد، افزود: بیشتر تأسیسات نفتی کشور هم اکنون مستهلک شده و به سختی اداره می‌شوند که باید با تدبیر و عقلانیت و استفاده از فرصت‌ها در پساتحریم، ظرفیت تولید را بالا ببریم.

وزیر نفت از به نتیجه رسیدن سه طرح مهم در حوزه تولید در آستانه برداشته شدن تحریم‌ها ابراز رضایت کرد و افزود: اگرچه اجرای این واحدها هشت سال به درازا کشیده است اما در زمان مناسبی به بهره برداری رسید.

زنگنه مجموعه هزینه این طرح‌ها را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها توانایی فرآورش 160 هزار بشکه نفت را دارند.این طرح‌ها می‌توانست حداکثر در زمان 1.5 سال به پایان برسد.  البته تحریم‌ها در به تأخیر افتادن این پروژه‌ها بی‌تأثیر نبوده اما همه تأخیرهای به وجود آمده نیز ناشی از تحریم‌ها نیست.

وی با بیان این که تحریم‌ها بیش از یک میلیون بشکه از توان تولید نفت خام و صادرات ایران را متوقف کرده است، افزود: صنعت نفت و در رأس آن مناطق نفتخیز جنوب نقش مهمی در نشان دادن اقتدار ایران در بازارهای جهانی نفت در پساتحریم دارند.

در همین حال معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم به نوعی سخنان زنگنه را تایید کرد و گفت: افزایش صادرات 500 هزار بشکه‌ای نفت تا دو هفته پس از رفع تحریم‌ها محقق خواهد شد.

رکن‌الدین جوادی در حاشیه آئین بهره‌برداری از واحد بهره‌برداری و نمک زدایی 75 هزار بشکه‌ای میدان منصوری در خصوص روند تولید و صادرات نفت کشور پس از تحریم‌ها به ایرنا گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها برنامه‌ریزی شده و قول داده‌ایم که به هدف افزایش صادرات نفت به میزان 500هزار بشکه در روز برسیم.

وی از افزایش توان تولید نفت در دوران پساتحریم خبر داد و گفت: تولید نفت خام نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده صورت خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید