کاهش تولید بزرگترین ایالت تولیدکننده فولاد چین در سال 2016

کدخبر: ۱۳۴۸۰۴
آژانس خبری شین‌هوا اعلام کرد: «بزرگترین ایالت تولیدکننده فولاد در چین در سال جاری به منظور کاهش آلودگی و کمک به کم کردن عرضه مازاد، تولید فولاد خود را کاهش خواهد داد.»
کاهش تولید بزرگترین ایالت تولیدکننده فولاد چین در سال 2016
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، ژانگ کینگ‌وی، فرماندار هبی به قانونگذاران محلی اعلام کرد که شمالی‌ترین ایالت چین در نظر دارد تا تولید فولاد خود را به 8 میلیون تن در سال 2016 کاهش دهد. تولید سنگ‌آهن نیز در این استان 10 میلیون تن کاهش پیدا خواهد کرد.

تقاضا برای فولاد در چین که نیمی از تولید جهانی محسوب می‌شود، همراه با کندی اقتصاد این کشور در حال کاهش است و کارخانه‌های فولاد بیشتری به کاهش عرضه خود روی آورده‌اند. این کاهش عرضه موجب ضربه زدن به قیمت سنگ‌آهن و فولاد شده که در سال 2015 به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر خود رسیده است.

به گزارش بلومبرگ بر اساس آمار شرکت توسعه اطلاعات آنتایک پکن، در سال 2014، کارخانه‌های استان هبی 185.4 میلیون تن فولاد تولید کردند. آمار نشان می‌دهد که در 11 ماه سال گذشته سطح تولید کارخانه‌های فولاد 173.2 میلیون تن بوده است.

بر اساس این گزارش هر تن سنگ‌آهن 62 درصد برای تحویل به کینگ‌دائو با سقوط 1.2 درصدی 42.13 دلار به ازای هر تن وزن خشک معامله شد. این قیمت نشان از افت 39 درصدی در سال 2015 می‌دهد. بر اساس آمار متال‌بولتین، قیمت 38 دلار و 30 سنتی روز 11 دسامبر، کمترین مقدار ثبت شده این ماده خام فولادسازی از ماه می 2009 بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید