اقتصادنیوز از معاملات بازار سهام گزارش می‌دهد:

فاصله یک قدمی شاخص با کانال 67 هزار واحدی/روند صعودی بورس امروز هم ادامه یافت

کدخبر: ۱۳۵۹۰۳
معاملات بورس اوراق بهادار تهران در نخستین روز معاملاتی در بهمن ماه با افزایش 397 واحدی شاخص کل به پایان رسید.
فاصله یک قدمی شاخص با کانال 67 هزار واحدی/روند صعودی بورس امروز هم ادامه یافت

 به گزارش اقتصادنیوز،  بورس تهران که هفته گذشته بازدهی قابل ملاحظه 4.8 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده و در دی ماه نیز توانسته بود رشد 8.2 درصدی را در کارنامه فعالیت ماهانه خود ثبت کند، با صعود امروز نیز ثابت کرد در مسیر روبه رشدی به لحاظ ورود نقدینگی تازه و بهبود حجم معاملات قرار گرفته و روزهای مثبتی را پیش رو خواهد داشت.

با رفع مهمترین ریسک سیستماتیک بازار سهام که در واقع همان لغو تحریم‌های هسته‌ای در بسیاری از بخش‌های مالی و اقتصادی است، از هفته گذشته تاکنون سهامداران به خصوص حقیقی‌ها مشارکت زیادی در معاملات بورس تهران داشته‌اند. بررسی ترکیب خریداران در پرمعامله‌ترین نمادهای بازار امروز حاکی از آن است که حقیقی‌ها مالکیت سهام را در نمادهایی همچون خاور، خودرو، خبهمن، وتجارت، وبصادر، تکمبا و ... در دست گرفته‌اند و حجم خریدهای آنها فاصله قابل ملاحظه‌ای با تقاضای سهامداران حقوقی دارد.

به هر ترتیب شاخص کل که در دی ماه 5 کانال پی در پی را شکسته و بر فراز قله 66 هزار واحدی قرار گرفته بود، امروز فاصله خود با محدوده 67 هزار واحد را به کمتر از 40 واحد تنزل داد. در شرایط فعلی برخی کارشناسان صحبت از ورود شاخص به فاز استراحت موقت پس از صعودهای اخیر می‌کنند و معتقدند؛ در صنایعی که از لغو تحریم‌ها بیشترین نفع را می‌برند با ورود گسترده سهامداران حقیقی و تشکیل صف‌های خرید سهام و در پی آن افزایش عرضه حقوقی‌ها، شاهد تعادل میان عرضه و تقاضا خواهیم بود که این امر مقدمات ورود شاخص به فاز استراحتی گذرا را رقم می‌زند.

امروز، شنبه سوم بهمن ماه شاخص کل بورس تهران با رشد 397 واحد به عدد 66 هزار و 960 واحد رسید. نماد بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر و بانک پاسارگاد در حالی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند که نماد شرکت‌های ارتباطات سیار ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و مخابرات ایران بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

نماد ایران خودرو دیزل امروز پرحجم‌ترین معاملات بورس تهران را تجربه کرد به طوری که 238 میلیون سهم به ارزش 223 میلیارد ریال در آن دادوستد شد. سهامداران حقوقی امروز سهم 37 درصدی در فروش سهام "خاور" داشتند و حقیقی‌ها مشارکت 81 درصدی در خرید این نماد.

در معاملات روز جاری بانک ملت نیز با دادوستد 138 میلیون سهم به ارزش 300 میلیارد ریال در صدر نمادهای مورد معامله با بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت.
همچنین در پی معامله 2 میلیارد و 112 میلیون سهم در بیش از 121 هزار دفعه معاملاتی ارزش معاملات بورس تهران به رقم قابل ملاحظه 5 هزار و 381 میلیارد ریال رسید.

در جریان معاملات امروز نماد معاملاتي شركت‌هاي فرآوري مواد معدني ايران، معدني دماوند، كربن ايران، لعابيران، فولاد خوزستان، سايپا به دليل ابهام درارائه اطلاعات، نماد معاملاتي شركت معادن بافق، فروسيليس ايران با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم، نماد معاملاتي شركت توليدي گرانيت بهسرام به منظور بررسي بيشتر اطلاعات، نماد معاملاتي شركت پالايش نفت بندر عباس جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره و نماد معاملاتی شركت رينگ‌سازي مشهد با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم؛ متوقف و نماد معاملاتي شركت‌هاي سرمايه گذاري توسعه آذربايجان با توجه به، به حد نصاب نرسيدن مجمع عمومي عادي ساليانه تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1395/06/31، گروه صنعتي بوتان، سيمان اروميه، معدني و صنعتي چادرملو با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1394/12/29، قند شيرين خراسان پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه بدون تقسيم سود نقدي و بين‌المللي توسعه ساختمان پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، بدون محدوديت نوسان قيمت؛ بازگشایی شدند.

در پایان معاملات برترین گروه‌های صنعت که امروز بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند به ترتیب شامل خودرو، بانک و انبوه‌سازی بودند. گروه سایر معادن امروز بیشترین رشد شاخص را در میان سایر صنایع به میزان 74.8 درصد تجربه کرد. پس از آن گروه انبوه‌سازی با رشد شاخصی به میزان 5 واحد در رتبه دوم ایستاد و گروه بانک با افزایش 3.4 درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید