روحانی اعطا کرد

نشان درجه یک لیاقت برای ظریف / صالحی و دهقان نشان درجه یک شجاعت دریافت کردند

کدخبر: ۱۳۷۲۴۵
رئیس‌ جمهور با اهدای نشان‌های درجه یک لیاقت و شجاعت و نیز لوح زرین سپاس از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در بخش‌های دیپلماتیک، فنی و حقوقی و نیز خانواده شهدای هسته‌ای تجلیل کرد.
نشان درجه یک لیاقت برای ظریف / صالحی و دهقان نشان درجه یک شجاعت دریافت کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی صبح دوشنبه در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای و افتخار آفرینان برجام، به 28 نفر از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و نیز خانواده معظم شهدای هسته‌ای نشان‌های لیاقت، خدمت و لوح یادمان زرین اهدا کرد.

رئیس‌ جمهور در این مراسم به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نشان درجه یک لیاقت و مدیریت به علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نشان درجه یک شجاعت، به سردار دهقان وزیر دفاع و امور پشتیبانی نشان درجه یک شجاعت و به سایر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای در بخش‌های دیپلماتیک، حقوقی و فنی نشان‌های درجه دو لیاقت، درجه سه خدمت و لوح زرین سپاس اهدا کرد.

روحانی همچنین به همسران شهدای هسته‌ای کشورمان مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد، مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی لوح یادمان زرین اهدا و از فداکاری و ایثارگری این شهیدان تجلیل کرد.

روحانی در این مراسم هنر دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای را انتخاب بهترین ها برای مصافی بزرگ برشمرد و گفت: بی تردید اگر در مسیر رسیدن به حقوق خود در بحث هسته ای، هزار شهید هم می دادیم، دانشمندان هسته ای از مسیر افتخار عقب نمی نشستند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه افتخار واقعی در مذاکرات هسته‌ای و برجام از آن ملت بزرگ ایران است، اظهار داشت: امروز روز تشکر از ملت بزرگ ایران است که در همه صحنه‌ها ایستادگی کرده و هیچ گاه در برابر قدرت‌های بزرگ سر فرود نیاورده و هراسی به دل راه ندادند.

روحانی باتجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای و افتخارآفرینان برجام خاطرنشان کرد: شهیدان فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان عالمانه، آگاهانه و دلاورانه این راه پرخطر را برگزیدند و آن گاه که متوجه شدند ادامه راهشان خطرناک است باز هم ذره‌ای از مسیر خود عقب‌نشینی نکردند و بی‌تردید اگر ده‌ها شهید هم در این راه تقدیم می‌‌کردیم باز هم دانشمندان هسته‌ای کشورمان راه مردم و عزت و سربلندی را رها نمی‌کردند.

روحانی با اشاره به روند به سرانجام رسیدن برجام اظهارداشت: ‌روزها و ساعات سختی را پشت سر گذراندیم و به همان میزان که در عملیات‌های کربلای 4 و 5 تصمیم‌گیری‌ها سخت و سرنوشت ساز بود به همان نسبت شب توافق ژنو نیز دشوار بود و از ابتدای شب تا ساعت 5 صبح پی درپی در تماس بودیم اما مهم این است که هیچ گاه راه را گم نکردیم و خدا نیز ما را تنها نگذاشت.

رئیس‌ جمهور با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی اساس وحدت و یکپارچگی ملت هستند، گفت: در کنار لطف خداوند متعال و همت و ایستادگی مردم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار کارگشا بود و هر زمان که از ایشان درخواست ملاقات و ارائه مشورت داشتیم هیچگاه دریغ نکردند و تمام تجربیات ذی‌قیمت خویش و نیز چارچوب‌های مشخص و دقیقی را پیش پای مذاکره کنندگان قرار دادند.

روحانی تصریح کرد: مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان تلاش کردند تا سخنی از رهبر معظم انقلاب بر زمین نماند و اگر لازم بوده برای این هدف چندین شبانه‌روز به بحث و گفتگو پرداختند و ً به دکتر ظریف تأکید داشتم که سخنی از حضرت آقا بر زمین نماند و البته وی نیز با توانمندی، شهامت، ایستادگی و کاردانی این کار بزرگ را انجام داد.

وی تأکید کرد: اگر حضور رهبری معظم انقلاب در این صحنه نبودند شاهد انسجام و وحدت ملی نبودیم و دستاوردهای ما در سطح کنونی قرار نداشت و چه بسا شاید دستاوردی نداشتیم لذا اساس کار در این صحنه لطف خدا و ایستادگی ملت و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید