دو فعال بازار سرمایه پاسخ دادند:

علت افت شاخص بورس در این روزها چیست؟

کدخبر: ۱۳۸۷۸۴
شاخص بورس در این هفته با رشد کم عمق و حتی روند منفی مواجه شده است، اما با توجه به شرایط کنونی علت اصلی افت شاخص بورس چیست؟ این سوالی است که دو فعال بازار سرمایه به آن پاسخ دادند.
علت افت شاخص بورس در این روزها چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص بورس در این هفته با رشد کم عمق و حتی روند منفی مواجه شده است، اما با توجه به شرایط کنونی علت اصلی افت شاخص بورس چیست؟ این سوالیست که دو فعال بازار سرمایه به آن پاسخ دادند.

حمید گل‌پاشا، در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز اظهار می‌کند: شواهد نشان می‌دهد با ارائه گزارش شرکت‌ها پیش‌بینی‌ و عملکرد آنها در سال آینده مطلوب نباشد به همین دلیل توقعی که از شرکت‌ها برای سال آینده می‌رفت مقداری کم شده است از طرفی عرضه‌ها به خصوص عرضه‌های حقوقی مانند گروه بانکی در هفته گذشته بسیار زیاد بود و به نظر می‌رسد حقیقی‌ها سهم ها را خریداری کردند و در حال حاضر هم به فروش می‌رسانند.

گل‌پاشا در ادامه می‌گوید: حقیقی‌ها مانند حقوقی‌ها سهم‌ها را نگه نمی‌دارند اما به نظر می‌رسد دو علت اصلی افت شاخص بورس در این روزها پیش‌بینی سود شرکت‌ها در سال 95 و دیگری حجم زیاد عرضه حقوقی‌ها در هفته گذشته باشد.

در همین راستا امین داور به اقتصادنیوز می‌گوید: به هر حال زمانی که شاخص بورس با یک رشد فوق‌العاده‌ای مواجه شود به مرور زمان در فاز استراحت قرار می‌گیرد تا به کار خود ادامه دهد، افت شاخص بورس در این روزها طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

این فعال بازار سرمایه خاطر نشان می‌کند: با این حال چند روزیست که شاخص بورس با رشد فوق‌العاده‌ای مواجه شد و این منطقی است که پس از مدتی در فاز استراحت قرار بگیرد در حال حاضر نزدیک به 10 روز است که شاخص بورس وارد فاز استراحت شده است و ممکن است شاخص یک روز مثبت و روز بعد منفی شود و این روند طبیعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید