محسن جلال‌پور

روایت یک روز پر ازدحام

کدخبر: ۱۴۵۹۸۸
.
روایت یک روز پر ازدحام

صبح سه‌شنبه را با یک گفت‌وگو شروع کردم. گفت‌وگویی درباره عملکرد یک سال گذشته اتاق ایران. آن هم به بهانه یک سالگی فعالیت هیأت نمایندگان فعلی. گزارشي هم از عملكرد يك‌ساله اتاق ایران ارائه کردم.

گپ و گفت با خبرنگار روزنامه يك ساعتی طول کشید و تا آن‌جا ادامه یافت که پرسید: «خودتان به عملكردتان در يك سال گذشته چه نمره‌اي مي دهيد؟»

و من گفتم: در بخش ارتقاي جايگاه اتاق و بخش خصوصي در كشور، نمره خوب و قابل قبولي مي‌دهم ولي در بخش حل مشكل بنگاه‌ها نمره خوبی نگرفته‌ايم. البته همه اعضای هیأت نمایندگان و به خصوص اعضای هیأت رئیسه، توان و انرژی زیادی صرف کرده‌اند اما واقعیت این است كه تا امروز، گرهی از کلاف سر در گم تولید و کسب و کار در کشور باز نشده و در این ناکامی همه سهیم هستیم.

به‌جز آن، شخصا احساس می‌کنم اتاق ایران در ادامه مسیری که بزرگان قبل از ما هموار کرده اند، در حال حرکت است و حداقل اینکه اعضای هیأت نمایندگان و هیأت رئیسه فعلی، بی‌حاشیه و بی‌ادعا در حال انجام وظیفه هستند. می‌ماند نقد عملکرد همه ما که امیدوارم هرکس که شناختی از اتاق و کارکردهای آن دارد، دریغ نکند.

بعد از مصاحبه صبحگاهی، برای سومین بار از آغاز به کار مجلس، به میان نمایندگان رفتم و پای گزارش وزرای نفت و رفاه نشستم. دو گزارشی که آقایان زنگنه و ربیعی قرائت کردند، حاوی نکاتی واقعی از اقتصاد کشور بود. من هم چند دقيقه‌اي صحبت كردم كه فايل صوتي آن در پايگاه خبري اتاق ايران در دسترس است.

در ابتداي صحبت، از نمایندگان مجلس خواستم فكري به حال فضاي متشنج و غيرواقعي كشور بکنند. اينكه در سال‌هاي اخير فعالان سياسي با هر حربه‌اي براي مقابله به رقيبان متوسل شده و فضاي يأس و ناامیدی را در جامعه پراکنده‌اند، غيرقابل تحمل است.

گفتم اين درست نیست که هركس بدون ارائه هيچ سند و مدرک، ديگري را متهم كرده و نه تنها به آبروي افراد خدشه وارد كرده که تمام انرژي طرفين صرف جدال بي‌نتيجه‌اي شود، رسم غلطي است كه در كشور رواج پيدا كرده و بايد در اين زمينه محدوديت‌ها و مجازات‌هاي جدي در نظر گرفته شود.

بعد از حضور در مجلس، چند دقيقه اي در نشست هيأت مديره اتاق بازرگانی بين الملل ICC شركت كردم و پس از آن به نشست كميته ماده ٧٦ به رياست خانم دكتر امين‌زاده رفتم. دستور جلسه این هفته، نحوه استرداد ماليات بر ارزش افزوده صادرات بود كه در جمع‌بندي قرار شد كميته‌اي با حضور اتاق و سازمان توسعه تجارت و سازمان امور مالياتي آیین‌نامه یاد شده را بازنگري كرده و در نشست بعدی کمیته، ارائه دهد تا مورد تصويب قرارگيرد.

پس از آن به نشست شوراي پول و اعتبار رفتم و از آن جا به اتفاق دبير كل اتاق در نشست مربوط به اقتصاد مقاومتی كه در دفتر دكتر ايرواني برگزار شد شرکت کردیم.

افطار هم مهمان رهبر انقلاب بودیم و به رهنمودهای ایشان درباره اقتصاد و برجام گوش دادیم.

منبع:
https://telegram.me/mohsenjalalpour

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید