با وجود بازگشت مجدد به بازار آمریکا

نیاز آمریکا به نفت کانادا کاهش یافته است

کدخبر: ۱۴۷۵۳۲
تولیدکنندگان نفت شنی کانادا که پس از آتش‌سوزی در ایالت آلبرتا تولید خود را از سرگرفته‌اند، دریافته‌اند که پالایشگاه‌های آمریکایی دیگر نیاز چندانی به نفت خام همسایه شمالی خود ندارند.
نیاز آمریکا به نفت کانادا کاهش یافته است
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، آمار منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی نشان می‌دهد  آمریکا در هفته گذشته 2.6 میلیون بشکه در روز از کانادا نفت وارد کرده که کمترین مقدار از 13 می بوده است. این کاهش صادرات کانادا در حالی رخ می‌دهد که تولیدکنندگانی نظیر سانکور و سینکرود به دلیل تعطیلی ناشی از آنش‌سوزی در آلبرتا در ماه می، بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید داشته‌اند.

جان اورز، نایب رئیس شرکت ترنرمیسون اعلام کرد، در زمانی که جنگل‌های آلبرتا در آتش می‌سوخت، پالایشگاه‌های آمریکایی تعهداتی را برای واردات نفت از عرضه‌کننده جایگزین به انجام رساندند و این واردات همچنان ادامه دارد. 

بر اساس آمار EIA واردات از مکزیک در هفته گذشته به 803 هزار بشکه در روز رسیده که بیشترین میزان از 15 آوریل بوده است. واردات نفت خام از عربستان سعودی نیز افزایش یافته است. پالایشگاه‌ها همچنین به جای خرید محموله‌های جدید نفتی اقدام به مصرف ذخایر نفتی خود کرده‌اند. عرضه در غرب و میانه ایالات متحده، بزرگترین بازار برای نفت خام کانادا، به 149.6 میلیون بشکه رسیده که کمترین میزان از اول ژانویه بوده است.
آتش‌سوزی در آلبرتا که از اوایل ماه می 2016 آغاز شد موجب تعطیلی بیش از 1.4 میلیون بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت شنی کانادا شده بود که در حدود 40 درصد از کل عرضه کانادا گزارش شده است. پس از آن کانادا تولید را از سر گرفته تا ضرر خود را جبران کند. افزایش تولید در کنار کاهش تقاضای آمریکا باعث شده تا نفت سنگین کانادا با افت قیمت مواجه شود. 

در روز پنجشنبه، میزان تخفیف قیمت نفت کانادا به قراردادهای وست تگزاس اینترمدییت با رشدی 10 سنتی به 14.25 دلار برای هر بشکه رسید که بیشترین میزان از هجدهم آوریل بوده است. همچنین نفت سنتتیک سبک تولید شده از نفت شنی نیز با کاهش قیمت 30 سنت کمتر از WTI معامله می‌شود که بیشترین تخفیف از 22 آوریل بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید