از سوی الکساندر نواک مطرح شد

اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با اوپک

کدخبر: ۱۵۰۰۳۰
در حالی که به تعادل رسیدن بازار نفت تا سال آینده بعید به نظر می‌رسد، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور آماده هرگونه مذاکرات با دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت برای ثابت‌ نگهداشتن میزان تولید است.
اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با اوپک
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با روزنامه عربی الشرق الاوسط اعلام کرد: روسیه آماده ادامه مذاکرات برای تثبیت بازار نفت است.

اظهارات وزیر انرژی روسیه در حالی ابراز شده که قیمت نفت هفته گذشته و در پی گمانه‌زنی  در خصوص مذاکرات غیررسمی برای حمایت از قیمت، افزایش یافت. در حالی که بسیاری از اعضای اوپک خواستار توقف رشد تولید هستند، دور قبلی مذاکرات با توجه به درخواست عربستان برای پیوستن به توافق و نپذیرفتن ایران، به نتیجه خاصی نرسید.

نواک گفت: «مذاکرات ماه آوریل نشان داد که دستکم تولیدکنندگان می‌توانند با هم کار کنند. روسیه برای هرگونه اقدام مشترک برای پایان دادن به چرخه پایین قیمت نفت آماده است.

محمد بن صالح السدا، رئیس دوره‌ای اوپک هفته گذشته اعلام کرده بود که این گروه در  حاشیه مجمع جهانی انرژی در الجزایر مذاکراتی غیر رسمی خواهند داشت. عربستان سعودی نیز اعلام کرد که برای بحث در خصوص اقدام برای حمایت از قیمت نفت آماده است.

جیوانی استانوو، تحلیلگر گروه UBS اعلام کرد: «ایران هنوز به سطوح تولید قبل از تحریم‌ها نرسیده،‌ در حالی که نیجریه و لیبی نیز با کاهش تولید مواجه شده‌اند.»

کامرزبانک در خصوص حصول توافق بسیار تردید دارد. این بانگ در گزارشی اعلام کرد: «اظهارات روس‌ها در خصوص تمایل در شرکت در مذاکرات در گذشته هم اتفاق افتاده، ولی توافقی حاصل نشده است.» 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید