رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه خبر داد

رشد 5 برابری صادرات ترکیه به ایران در ده سال گذشته

کدخبر: ۱۰۰۳۲۳
رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه از رشد 5 برابری صادرات ترکیه به ایران در ده سال گذشته خبر داد.
رشد 5 برابری صادرات ترکیه به ایران در ده سال گذشته

به گزارش اقتصاد روز، هیئت تجاری کشور ترکیه صبح امروز با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران دیدار کردند. در این دیدار مراد آکیوس، رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه با تاکید بر فعالان شدن هر چه بیشتر تجار دو طرف اظهار داشت: تقویت تجاری فقط با همکاری تجار میسر نمی شود بلکه باید رایزنان بازرگانی دو کشور نیز در این تعامل نقش بسزایی داشته باشند.
وی با تاکید براینکه تجارت بین دو کشور در حال گسترش و افزایش است، گفت: 10 سال پیش صادرات ترکیه 70 میلیارد دلار بود اما در سال جاری به 150 میلیارد دلار رسیده است.
رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه با بیان اینکه ایران در تجارت گسترده ترکیه جایگاه ویژه ای دارد، گفت: ده سال پیش میزان صادرات ترکیه به ایران 800 میلیون دلار بود اما در حال حاضر به 4 میلیارد دلار رسیده یعنی صادرات ترکیه به ایران 5 برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه ایران رتبه دهم را در شرکای صادراتی ترکیه دارد، گفت: در سال 2013 صادرات ترکیه به ایران 2.8 میلیارد دلار بوده است.
آکیوس گفت: صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی با 1.6 میلیارد دلار بالاترین رتبه صادرات ترکیه به ایران است پس از آن ماشین آلات با 350 میلیون دلار در رتبه دوم و صنایع پلاستیک و چوب در رده های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه هدف ما فقط صادرات نیست گفت: در سال جاری 1.9 میلیارد دلار واردات از ایران داشته ایم و ایران در رده هفتم کشورهای وارداتی ما قرار دارد.
رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه گفت: در زمینه صادرات موادشیمیایی، پلاستیک و بهداشتی نیز در حدود250 میلیون دلار صادرات داشته ایم که نسبت به گذشته رشد قابل توجه ای داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید