جزییات تازه نشست بخش خصوصی با بانک مرکزی اعلام شد:

توزیع نقدینگی بدون رشد پایه پولی، در دستور کار

کدخبر: ۱۰۱۴۶۶
رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:قرار بر این است که بخش خصوصی راهکارهایی را برای کاهش تقاضای نقدینگی و همچنین توزیع نقدینگی بدون رشد پایه پولی به بانک مرکزی ارائه کند.
توزیع نقدینگی بدون رشد پایه پولی، در دستور کار

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با «اقتصاد نیوز» با اعلام این خبر که بخش خصوصی در حال برگزاری جلسات برای ارئه راهکارهای کاهش تقاضا تسهیلات و تزریق نقدینگی با توجه به کنترل پایه پولی به بانک مرکزی است، گفت:در حال حاضر یکی از مشکلات در اقتصاد ایران نبود تعادل حجم نقدینگی به خصوص در بنگاه‌های تولیدی است.

وی ادامه داد:مشکل فعلی این است که مقدار نیاز نقدینگی برای واحدهای تولیدی با مقدار عرضه هماهنگی ندارد.

آل‌اسحاق با بیان این که بانک مرکزی و کلیه نظام پولی و بانکی محدودیت‌هایی برای کنترل تورم ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد:عرضه نقدینگی متناسب با تقاضا برای آن، وجود ندارد و همین موضوع مشکلات زیادی را برای بخش اقتصادی واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که قرار بر این است که بخش خصوصی راهکارهایی را در این زمینه تهیه کند، تصریح کرد: قرار  است راهکارهایی ایجاد شود که بر اساس آن نقدینگی بیشتری تزریق شود بدون این که پایه پولی افزایش یابد.

وی در پایان با بیان این که همچنین قرار است راهکارهایی برای کاهش تقاضای پول به وجود آید، گفت: بنابر این جلساتی با مسوولان بانک مرکزی در این زمینه در آینده خواهیم داشت و پیش از آن نمایندگان بخش خصوصی خود راهکارهایی را آماده و به مسوولان بانکی ارائه می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید